Dag-10 We gaan op een cruise - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Ben Baggem - WaarBenJij.nu Dag-10 We gaan op een cruise - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

Dag-10 We gaan op een cruise

Door: BennyBoy

Blijf op de hoogte en volg Ben

12 Juli 2016 | Canada, Vancouver Island

Om 8:00 uur reden wij weg uit het mooie Vancouver. Wat een mooie stad is dit met zijn geweldige winkelstraten en leuke terrasjes. Wij hadden gisteravond dan ook lekker de stad verkend en een hapje gegeten in een leuk restaurant. Ook was daar de oude stoomklok op de hoek van de straat welke d.m.v. tonen op de stoomfluit laat horen hoe laat het is. Je zal er maar wonen!!! Vroeger werkte de stadsverwarming op stoom en dit was nog een overblijfsel uit die tijd. Vandaag dus tijd om afscheid te nemen van deze mooie stad en daar hadden we alle tijd voor. Het verkeer werkte niet mee en het duurde dan ook bijna een uur!!! In de regen jaja voordat we eruit waren. Wij kwamen door het grootste park van Noord Amerika genaamd Stanley Park waar wij snel een bakkie koffie scoorden tijdens een fotostop en wat souvenir shopping. In het park stonden allerlei Totempalen. Na ongeveer een drie kwartier gingen wij verder over de hoge Lions Gate Bridge welke ons over de baai van Vancouver voert.Daarna was het nog een kort stukje naar de Ferry. Jawel want de weg naar Vancouver Island gaat per boot. Het inschepen gaat in lanen en aangezien wij met een grote groep motoren waren werden wij keurig langszij geloodst. Het duurde ongeveer een half uurtje voordat wij aan boord mochten. De motoren keurig op een rij in de eerste versnelling. Daarna was het 1,5 uur bivakkeren aan boord. Geen straf overigens want er waren winkels en een restaurant en boven een zonnedeck zonder zon. Gelukkig was er ook een gedeelte overdekt met zowaar WiFi aan boord. Tijd om even contact op te nemen met het thuisfront. Alles ging goed daar. Toen de boot in de haven aankwam werden wij als een van de eersten van boord gelaten en Jan koerste meteen richting een Subway voor de lunch. Dat was weer eens lekker anders. Van daaruit was het een 1,5 uur in de regen richting Port Alberni alwaar wij vroeg aankwamen om 15:30. Vanmiddag was een ieder vrij om te doen waar hij zin in heeft. Een tocht naar de oceaan van ongeveer een 80 km heen en weer terug (ong. 4-uur) of de omgeving wat te verkennen met de motor. Of de benen languit en lekker niets. Ad en mijzelf kozen voor de motor voor wat shopping – verkenning en….lekker eten. Ad had een chinees gezien. Vast familie van die van een paar dagen terug. Groetjes van ons en bedankt voor de talloze reacties van iedereen. Wij voelen ons heel ondersteund door het thuisfront en het doet ons dan ook veel plezier dat jullie zo met ons meeleven tijdens deze barre tocht. Morgen gaan we naar Victoria.

• 13 Juli 2016 - 06:52

Etienne Rijnbergen:

prachtige foto's..... veel plezier mannen

• 13 Juli 2016 - 07:16

Els:

Canada is prachtig ! Bedankt voor het verslag en de foto's. Mooi om mee te genieten. Hier is ook heel veel regen...

• 13 Juli 2016 - 08:14

Lena:

Mooie foto's. ...en weer een mooi verhaal....
    Groetjes

• 13 Juli 2016 - 09:30

Hennie Stekelenburg:

Leuk man om dit zo te volgen....jammer van het weer maar jullie kenende schik hebben jullie toch wel prachtige omgeving

• 13 Juli 2016 - 11:08

Johan JABSports:

Het is echt puur natuur daarzo, ik hoop dat jullie de komende dagen toch wel een beetje van een zonnetje kunnen gaan genieten.