Dag-8 De langste dag - Reisverslag uit 100 Mile House, Canada van Ben Baggem - WaarBenJij.nu Dag-8 De langste dag - Reisverslag uit 100 Mile House, Canada van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

Dag-8 De langste dag

Door: BennyBoy

Blijf op de hoogte en volg Ben

10 Juli 2016 | Canada, 100 Mile House

Vanmorgen 6:00 uur…okay dat weten jullie nou wel. Ik had eergisteren mijn onderbroeken gewassen en toen ik er eentje vanmorgen uit de koffer haalde was deze nog wat vochtig aan de rand. Ik dacht slim te zijn om deze een 30 seconden in de magnetron te doen. Dat ging goed echter toen ik besloot om er een filmpje van te maken voor het thuisfront werd ik wat overmoedig en drukte soep 2-minuten in. Dat was dus verkeerd een het hele zaakje begon te roken en te stinken. Gauw haalde ik hem eruit en een rokende slip gauw in de prullenbak. Het is nog een geluk dat het in de kamer gemonteerde rookalarm niet afging. Snel gingen ad en ik naar beneden om te ontbijten. Dit was wederom okay in Motel-8 Daarna naar boven om alles in te pakken en klaar te maken voor vertrek. Buiten regende het behoorlijk en gisteravond onweerde het zelfst. Dit beloofde een nat begin van de rit. Iedereen had zich goed aangekleed en klokslag 08:00 uur reden we dan ook weg. Het was een lange rit door mooie natuur en we zouden ook wellicht wederom net als gisteren wilde dieren zien.
We waren nog niet goed op weg toen er een drietal herten langs de weg stonden te grazen. De beesten keeken niet vreemd op toen er een groep motoren stopten om foto’s te maken in de regen. We reden terug naar Jasper alwaar we gisteren van de Highway waren gekomen. Daar bij de benzinepomp besloten we een bakkie koffie te drinken om wat bij te komen van de eerste 50 Miles. Het zouden er een 250 worden vandaag. De verdere route voerde ons door de Rocky Mounties waar Jan ons regelmatig liet stoppen voor benen strekken foto momentje. Gelukkig werd het weer al naargelang de route vorderde steeds beter tot zelfs heet aan het einde van de rit. We zijn nu in 100 Mile House en alles is dicht hier(Zondag). Jan is op zoek naar een restaurant in de buurt waar we zo met zijn allen gaan eten. In plaats van koffers nu dus alle bikers in de volgbus. Dat wordt vast gezellig. Morgen gaan we naar Vancouver

• 11 Juli 2016 - 08:55

Els:

Een beetje jammer van het weer aan het begin van de dag, maar dat mag de pret niet drukken. Geniet in Vancouver. Have fun !

• 11 Juli 2016 - 11:17

Francis:

Ben weer een leuk verhaal van je, mooie plaatjes vanuit Vancouver!
    Alleen ik had van je kookkunst meer verwacht, of is er wat anders gebeurd?
    Veel plezier er goede/veilige voortzetting!
    Hetty en Francis

• 11 Juli 2016 - 14:44

Johan JABSports:

Jammer van die regen iedere keer. Maar belevenissen te over zou ik zeker zeggen.

• 11 Juli 2016 - 18:25

Joop Renes:

Hè Ben,wat een verhaal met je onderbroek. Kijk dat AD dat nauw doet vinden wij normaal.Maar jij !!! Genieten jullie er maar lekker van. Wij zien je de 20-7 weer. Doe ook AD de groeten.

• 23 Juli 2016 - 07:15

Jan En Nadine:

Raar, een verhaaltje lezen en weten dat het niet verzonnen is. Moest het je interesseren, het weer is hier nu goed, warm zelfs!
    Groeten uit TwinFalls
    nadine en Jan

• 23 Juli 2016 - 10:04

BennyBoy:

Wat leuk om van jullie te horen Nadine en Jan. Blij dat alles goed gaat en het goed weer is. Hier is het ook lekker nu. Allees weinig motorrijden. Het is gelukt om Mount Reinier te fotograferen op de terugvlucht naar huis. Ik zal je de foto's mailen als ik weer in de gelegenheid ben. Groetjes Ben en Eeke en Ad natuurlijk