De PPTT oftewel Pis Pauze Toer Tocht - Reisverslag uit Soesterberg, Nederland van Ben Baggem - WaarBenJij.nu De PPTT oftewel Pis Pauze Toer Tocht - Reisverslag uit Soesterberg, Nederland van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

De PPTT oftewel Pis Pauze Toer Tocht

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

05 April 2010 | Nederland, Soesterberg

2e Paasdag 2010 De weergoden gaven ons droog weer dus de ultieme kans voor wat voorzichtige eerste kilometers op Nederlands nieuwe asfalt.Als we de media moeten geloven is na de laatste vorst periode (3-maanden) bijna heel Nederland opnieuw geasfalteerd. Om 10:00 uur was het melden in Soesterberg voor koffie en gebak. Gebak want morgen wordt me dochter 14 jaar en dat vieren we uiteraard. Rond de klok van 10:00 uur druppelden de Wild hog binnen. Eerst Ad toen Hans en ja daar is Arjan ook al! En wie kwam daar ook aan??? Tot mij grote verbazing was de Sasvrouw zelf helemaal uit het grote sprookjesbos gekomen. Ze zal toch niet met de Beemer meerijden….? Nee de belofte van vers gebak met koffie deed haar de eerste kilometers in 2010 op de Beemer rijden nadat het apparaat eerst tot leven moest worden gewekt met een crashcar uit het UMC als ik Arie moet geloven. Maar ja ouderdom komt met gebreken spreek ik uit ervaring. De ochtend begon koud kan ik u vertellen, want de Rocket was toe aan zijn eerste fuelstop dus om geen onnodig oponthoud te veroorzaken vandaag besloot ik de grote metalen Bol die tussen mijn dijen geklemt zit genaamd de benzinetank te vullen voordat de rest van de Dutch Wild Hogs zouden arriveren. De benzinepomp is maar een paar honderd meter van mijn huis maar ik voelde dat mijn leren jack de verkeerde keuze was voor die dag. Ik besloot aan Hans te vragen wat ik aan moest trekken Hans heeft net als Maik de Boer en scherp oog voor kleding en styling voor op de motor. Warm aankleden was het advies! En hij kon het weten want hij kwam net uit Nieuwegein. Dus lederen jack omgeruild voor motorjas met thermovoering. 10:30 is time to go! De Sasvrouw ging defintief niet mee en besloot om ons uit te zwaaien. We vertrokken richting Zeist alwaar wij braaf stonden te wachten voor een rood stoplicht. Een luid toeterende motorfiets kwam ons voorbij tuut-tuuuuut zoefff Heee dat is Sakya! Later navraag waarom zij zo de sokken erin had bleek dat zij last had van een muts op een HD Sportster hahahaha ( uitleg zie voorgaande verslagen) Wat mevrouw de Sas niet wist dat er een volledig doorgeladen Speed camera staat in de berm die ook kleurenfoto’s maakt en dat voor de somma van seekers € 400,00+++ want 140km is geen 80 kan ik u vertellen. Oei oei wordt vervolgd zullen we maar zeggen. Wij besloten linksaf richting Zeist te gaan via Woudenberg rustig tuffend om uiteindelijk voor de eerste tussenstop bij Poelzicht in Vreeswijk aan te komen. Daarbinnen konden we eerst wat opwarmen want ondanks de mooie voorspellingen was het toch wel koud. Warme Chocomel dus maar met slagroom??? Ja het is feest. Na enige tijd besloten we maar om toch maar weer wat kilometers onder de bandjes door te draaien want het zou nu toch wel iets warmer zijn. Buiten aangekomen waren Hans en ik nog wat bezig met de motor toen we ineens doorhadden dat Arie en Ad als weg waren.Ze zallen toch wel links gegaan zijn??? Nee toch niet dan maar rechtsaf. Ook niet dan maar weer terug.En ja hoor ze stonden weer bij Poelzicht voor de deur Arie moest ff pinnen. Leuk dat wij het ook weten nietwaar? Okay lets go!!! Maar we zaten nog niet goed in het zadel toen Ad weer vol in de remmen ging. What’s gebeurt? Hij rende naar de muur een pppssstt Kijk das nou Wild Plassen Dutch Wild Plassen zullen we maar zeggen. Daarna ging het een stuk beter en Ad had goed de gang er in. Nieuwe stukken van Nederland trokken aan mijn netvlies voorbij en genietend van mijn nieuwe motor was het een mooie dag. Uiteindelijk kwamen wij in Kinderdijk aan alwaar wij de lunch gebruikten. Ad had het erover dat ze daar hele lekkere ballen hadden en wilde dat wel eens uitproberen. Nou ik als jonge onderzoeker kan u verzekeren dat de ballen daar 100% okay waren.

Ikzelf heb uiteraard een broodje gezond genomen aangezien ik op mijn gewicht moet letten omdat ik met de motor met de minste PK’s rekening moet houden met het totaal gewicht. Buiten aangekomen stond er een man bewonderend naar onze motoren te kijken. Die van u is seekers wel 1000cc wist hij mij te vertellen. Toen ik hem opmerkte dat ik maximaal 25KW mocht berijden keek hij mij nogal vreemd aan kan ik u vertellen. We gingen dan ook weg de beste man met zijn mond open achterlatend. Op naar huis!!! Het begon steeds kouder te worden en we kozen er dan ook voor om via de snelweg A27 naar huis te gaan. Al met al was het een mooie tocht en rond de klok van 22:00 kreeg ik van Ad de eerste SMS dat zijn vingers ontdooid waren. Heren het Seizoen is begonnen! Op naar een lange hete zomer met de Dutch Wild Hogs.


  • 07 April 2010 - 16:05

    H.H.:

    Het is weer een aardig verslagje geworden he piegem maar wel leuk.
    Ja de kop is eraf, en nu maarhopen op een lekkere warme en droge tijd om de stalen rossen weer te bestijgen.gr hans.

  • 07 April 2010 - 16:13

    F.H.:

    Mooie jas op plaatje pp2.

  • 07 April 2010 - 16:56

    Ad:

    Het was gezellig
    maar om een lang verhaal kort te houden
    HET WAS KOUD

  • 07 April 2010 - 17:27

    Sasvrouw:

    Wat heb ik aan een kleurenfoto, mijn motor is zwart. Zal ik als ik gewoon om een zwart wit foto vraag korting krijgen?

  • 07 April 2010 - 17:37

    Arjan:

    Uit de foto's is duidelijk op te maken dat Ad eens een fatsoenlijke warme motorjas moet kopen.
    Of zijn er ook warmhoud luiers met opdruk?

  • 28 April 2010 - 19:52

    Arjan:

    Heren mijn motor is stoffig aan het worden.
    Ik ben weer toe aan een 200+ rit.
    Anders zou ik van ellende nog eens aan de WH-40 gaan.
    Waarvan ik nog een voorraad heb.

  • 30 April 2010 - 18:28

    Arjan:

    30-04-2010
    Om man läser instruktionerna för en Garmin ska du i princip inte bli förvånade att anordingen svenska ställa frågor.
    Eller kan det vara något att göra med dat faktum att en amerikansk (HD) produkt och att Ad fortfarandel fel pälsen enheten.

    Maar goed na regen komt zonnenschijn dus na alle blubber en schoonmaken heb ik de boel nog even droog gereden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Het leven gaat toch al richting de 50! dus kwamen deze heren op het geweldige idee om een motortocht door de USA te gaan maken. Vandaar dan ook The Dutch Wild Hog's. We houden u uiteraard op de hoogte van onze avonturen. Met foto's en filmpjes.

Actief sinds 18 Maart 2009
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 203665

Voorgaande reizen:

21 Juni 2016 - 16 Juli 2016

The Canadian Rockies

15 Juni 2012 - 30 Juni 2012

The California Highlights

29 September 2011 - 30 September 2011

Und noch einmahl!!!

09 Juli 2011 - 10 Juli 2011

Wir fahren loossss!!!

01 Januari 2010 - 31 December 2010

Toertochtjes door Nederland 2010

03 Oktober 2010 - 17 Oktober 2010

The Music Trail

01 Januari 2009 - 31 December 2009

Toertochtjes door Nederland 2009

15 Augustus 2009 - 16 Augustus 2009

The Dutch Wild Hogs go to the Bels

26 April 2009 - 10 Mei 2009

The Four Corners

Landen bezocht: