De eerste zwemles - Reisverslag uit Soesterberg, Nederland van Ben Baggem - WaarBenJij.nu De eerste zwemles - Reisverslag uit Soesterberg, Nederland van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

De eerste zwemles

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

30 April 2010 | Nederland, Soesterberg

Koninginnedag 2010 beloofde een aardige dag te worden, vandaag dat onze toermeester Arie een mooie route in elkaar geknutseld had : De rivieren – 1 route.
Gisteren had ik ondanks een hectische dag toch nog de tijd gevonden om deze in mijn navigatie systeem te laden. Het zou de eerste keer dat wij onze weg zouden leiden door een stuk elektronica.
Aan onze koprijder Ad de eer om dit uit te proberen. Vanochtend vroeg bij mij thuis afgesproken om de Zumo 660 op de motor van Ad te monteren. Klokslag half negen was Ad ter plaatse. We gingen net ontbijten dus hij kon lekker aanschuiven. Ad zag er vermoeid uit en toen wij hier naar vroegen lachte hij wat en vertelde dat het gisteren een zware dag was geweest. Wat dit dan ook mag inhouden is voor mij tot op heden niet duidelijk. Wordt vervolgd zullen we dan maar zeggen.
Wellicht met de hulp van duimschroeven – sterke drank wie weet. Half tien waren we zo ver op te vertrekken naar het mooie Nieuwegein, waar we om tien uur verwacht werden. Ad voorop en ik in zijn kielzog, want het begon zowaar wat te miezeren. Onderweg bleek dat de A27 ernstige vertraging had waarop Ad besloot om de alternatieve route via Laagraven te nemen. Bij de rotonde maakte hij het gebaar “even wat drinken”en sloeg rechtsaf naar Lunetten. Trouw volgde ik hem maar begrijpen deed ik het niet. Ach de Honda had dorst en begon tekenen van tankdroogte aan te kondigen in de bochten. Vandaar deze abrupte manoeuvre richting de BP. Meteen de Rocket ook van levensap voorzien en weer op weg nu richting Nieuwegein. 10:15 waren wij ter Plaatse waar Hans ons al op stond te wachten. Koffie? Nou lekker! Arjan was reeds voor ons gearriveerd. Wat gaan we doen? Wel niet Regenpak –Korte broek? Het werd nog een hele vergadering. Na enige tijd de verschillende sites geraadpleegd te hebben over weervoorspellingen met buienradar enz. Gaf uiteindelijk Ad zijn glazen bol de doorslag: It Goan. De rivieren - 1 route. Het zou zo wel beter worden nietwaar? Dus Gentleman start your engines, en hup De snelweg op? Hé Ad wat doe je nu? Maar gelukkig bij Vianen ging hij er al weer af en konden de kronkeldijk weggetjes beginnen. Het begon inmiddels ook wat harder te spetteren maar dat zal zo wel ophouden toch? In Dodewaard besloot Ad te stoppen en de lunch te gebruiken. Lichtelijk vochtig stapten wij van onze motoren af. He ik was toch met een zwarte motor vertrokken? Die van Arie was al ook beige. Het leek wel of we de trial route door het weiland hadden gereden niet normaal. De motoren zaten helemaal onder de modder. Gauw naar binnen maar waar we een beetje op konden drogen. Onderweg had Hans al eens de bekende beweging voor zijn hoofd gemaakt zo van “We lijken wel niet wijs” En inderdaad Hans het leek meer een zwemles maar dan wel in een modderbad. Wat zagen die motoren eruit niet normaal. De plaatselijke kippenpopulatie kwam dan ook aangesneld om dit te bekijken waarvan getuige.
We besloten de bui uit te zitten en gelijktijdig de lunch te gebruiken. Al gauw bleek dat het gezien de weersvoorspellingen op de i Phone van Arie verstandig meteen een kamer voor het weekend te boeken aangezien de buien bleven komen. Nou kom op! Een echte Wild Hog laat zich door een paar spetters en een beetje modder niet bang maken Lets hit the road again! Buiten aangekomen vroeg het navigatie systeem na het aanzetten of we terug naar het begin van de route wilden? Nee dus maar Ad zei ik heb nu geen paarse lijn. Ja dus! En jawel we konden verder rijden Zij het met een continue naar links afslaande Ad. Ad waar ga je nou heen? Ik de achteraan. Ad keek zorgelijk en lachte maar dat hij hem steeds van de dijk af stuurde. Ad keerde de Honda en liet mij achter.
Shit nou nog die Triumph keren. Glad nat glibber de glij het lukte niet. Ik besloot wat het erf van de bewoners op te rijden. Ach wat leuk daar ligt een heuse bouvier en die kwam naar mij toe gelopen.
Hij waarderde de geluiden niet van de Rocket en toen ik aanstalten maakte om weg te rijden probeerde hij dan ook om zijn tanden in het leer van mijn motorlaars te zetten. Toch wel handig die extra bescherming. Verder dan maar richting Nijmegen. Daar lag de brug al in de verte. Dat is leuk want daar zouden we zo meteen overheen rijden Toch? Nee hoor Ad sloeg weer linksaf en reed de snelweg op. Hans begon het nu zat te worden en dirigeerde Ad naar de eerste benzinepomp. Ja hij stuurt mij naar afslag 33 Tiel. (Het begin van de route) Okay ik zal het boekje van de Garmin eens lezen lijkt me wel zo handig. Dan maar snel naar Nieuwegein voor het 2e rondje koffie bij Hans.
Rond de klok van 14:00 uur waren wij ter plaatse. Na nog wat na gepraat te hebben ging een ieder huiswaarts om het laatste gedeelte van de Koningendag te vieren. Arie aan de Poets Ben naar de kermis en Ad tja wie zal het zeggen? Heren het was mij weer een waar genoegen deze eerste zwemles voor the Dutch Wild Hogs.

  • 01 Mei 2010 - 07:35

    Arjan:

    Weet iemand van jullie hoe je gebakken modder (steen) van twee uitlaten afkrijgt?

  • 01 Mei 2010 - 08:02

    Regina:

    Het was te voorspellen, als wij niet naar de camping gaan moeten jullie zo'n rivierentocht niet maken.
    Maar bij deze zijn jullie uitgenodigd met mooi weer echt van de rivier de Waal te genieten en een koppie te komen drinken.

  • 01 Mei 2010 - 08:17

    Ben:

    Ik heb geen idee Arie maar ik ga ook zo aan de Wash & Shine dus wellicht dat ik vannavond een remedie weet want mijn off the road machine ziet er net zo uit. (ik hoop alleen dat ik de Triumph in de Miele van Eekie krijg)
    En Regina bedankt voor de uitnodiging waar we seekers gebruik van zullen maken in de toekomst Wellicht dat we dan toch maar weer de papieren uitvoering van ons navigatie systeem op Ad zijn tank plakken. Is misschien wel zo handig. Groetjes Ben

  • 01 Mei 2010 - 09:16

    Hans.:

    te koop aangeboden:
    geen zin om schoon te maken. Two Tone ducati kleuren: bruin en rood.

  • 01 Mei 2010 - 16:54

    Ben:

    Te Koop,

    Een MIELE wasmachine.
    Kleur Bruin/Wit

  • 01 Mei 2010 - 17:38

    Saskya:

    HH kom maar hier met dat rood bruine ding dan mag je op een (van zich zelf) zwarte motor naar huis. Zal ik zorgen dat die van jou weer rood wordt en kom ik hem wel weer omruilen.

  • 01 Mei 2010 - 17:54

    Ben:

    Hee Arie wat heeft Hans wat jij en ik niet hebben? Ik sta vandaag in de regen me Triumph te ontdoen van wie weet wat en Ome Hans krijgt gewoon een gratis wasbeurt aangeboden van de Sasvrouw. Dit lijkt mij een duidelijk geval van discriminatie omdat wij zwart zijn

  • 01 Mei 2010 - 19:41

    Arjan:

    Ik ben met stomheid geslagen. De Beemer is nog zwarter als jou en mijn Triumph.
    Het zal toch niet iets met charme te maken hebben?
    Ik denk er over om het maar zo als Ad te doen, zijn motor was na al dat water en modder weer helemaal schoon.

  • 06 Juni 2010 - 15:55

    Saskya:

    Ben,
    wat arie en jij niet hebben en Hans wel is een rode ducati

  • 06 Juni 2010 - 18:02

    Ben:

    zo lang dat nog duurt Sasvrouw zo lang dat nog duurt. De eerste schreden richting Blom zijn reeds gezet. Wordt vervolgd zullen we maar zeggen. Een ding is zeker!!! Een HD zal het nooit worden Nog nie voor alle duckttape in de wereld

  • 07 Juni 2010 - 14:17

    Sasvrouw:

    Nu ad nog.
    Ik blijf trouw aan mijn zwarte paard. Blom vraagt het wel iedere keer aan Arie , maar daar moet hij vooral mee doorgaan dan kom ik straks zelfs niet meer kijken. Vraag toch ook niet iedere keer aan hem waarom hij geen BMW in zijn showroom heeft staan.

  • 09 Juni 2010 - 18:12

    Arjan:

    Ik weet het niet. Hij heeft ook heel lang op de Norton Commando gezeten.
    Maar ook op een Bonneville uit 1969. Met als commentaar dat het ook niet verkeerd zat.
    Allemaal Engels, dat wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Het leven gaat toch al richting de 50! dus kwamen deze heren op het geweldige idee om een motortocht door de USA te gaan maken. Vandaar dan ook The Dutch Wild Hog's. We houden u uiteraard op de hoogte van onze avonturen. Met foto's en filmpjes.

Actief sinds 18 Maart 2009
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 203780

Voorgaande reizen:

21 Juni 2016 - 16 Juli 2016

The Canadian Rockies

15 Juni 2012 - 30 Juni 2012

The California Highlights

29 September 2011 - 30 September 2011

Und noch einmahl!!!

09 Juli 2011 - 10 Juli 2011

Wir fahren loossss!!!

01 Januari 2010 - 31 December 2010

Toertochtjes door Nederland 2010

03 Oktober 2010 - 17 Oktober 2010

The Music Trail

01 Januari 2009 - 31 December 2009

Toertochtjes door Nederland 2009

15 Augustus 2009 - 16 Augustus 2009

The Dutch Wild Hogs go to the Bels

26 April 2009 - 10 Mei 2009

The Four Corners

Landen bezocht: