Dag-4 Een klein buitje - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu Dag-4 Een klein buitje - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

Dag-4 Een klein buitje

Door: BennyBoy

Blijf op de hoogte en volg Ben

06 Juli 2016 | Verenigde Staten, Kalispell

Vanmorgen om 6 uur liep de wekker af. Gelukkig had het “sleep” drankje goed geholpen. Ik had zowaar doorgeslapen. Dus dat werkt goed of Ad was heeeel stil geweest. Snel uit bed om te douchen en aan te kleden. Rond half zeven waren de heren weer spick & span dus snel naar het restaurant next door. We hadden van de aardige dames aan de receptie een voucher gekregen voor 20% discount dus dat konden wij seekers niet laten lopen toch. We zijn toch wel die Hollanders?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik toch wel wat honger had na gisteravond. De bus met chips had het maagje toch niet voldoende gevuld. Snel de dag beginnen met een Denver omelet. Dan komt het vast wel goed met ons. De vriendelijke serveerster was erg bezorgd om ons en kwam wel 10x vragen of toch alles wel okay was. En zo had ik mij koffie op schonk zij hem al weer vol. Zo komen we hier nooit weg. Check please en dat was het magische woord. We mochten van tafel. Het beloofde vandaag een koude dag te worden dus helaas geen spijkerjack aan vandaag maar het dikke motorjack. Jan hield zijn morgenpraatje voor aanvang van de rit en vertelde dat we het vandaag niet droog zouden houden. Okay de PiPo broek ook maar aan dus. Ad niet!!! Die is niet bang voor een beetje regen en er zit zoveel Plastic Fantastic om hem heen van zijn Harley dat hij niet heel nat zou worden. Terwijl wij ons voor bereiden om te vertrekken begon het al te miezeren. Gatver das niet leuk. Wij zouden vandaag naar Kalispelt gaan wat ons weer leidt langs de rivier van gisteren om uiteindelijk bij een meer aan te komen. Klinkt goed nietwaar? Al snel toen wij vertrokken ging het miezeren over in regen en de regen over in plenzen naar hozen. Gezellig dagje om motor te rijden nietwaar? Na een uurtje rijden besloot Jan even te stoppen om te kijken of er geen mensen verdronken waren. Dit was niet het geval dus snel verder rijden. Na ongeveer twee uurtje begon het droog te worden. Jan stopte abrupt wat door mij pas laat opgemerkt werd. Gelukkig had ik rechts nog wat ruimte waardoor ik zonder schade te maken kon passeren. Een noodstop op een Harley van 300+ kg zonder ABS leek mij geen goeie optie. Gelukkig bleef alles heel incl. mijn ego. We stopten langs de rivier om een ieder de gelegenheid zijn ding te doen. Handen warmen – wat drinken – praatje maken – klagen over het weer (Nederlanders) – piesen (50+ mannen) enz. Na krap een half uurtje begon het weer te regenen wat dus het sein was om verder te rijden. Gelukkig bleef de regen beperkt en waren er zelfs stukken met zon. We reden langs een bergrug waardoor de wolken er tegenaan beleven hangen. Dit had tot gevolg dat er af en toe toch weer een spettertje naar beneden kwam. Maar zo erg als vanmorgen gelukkig niet. Rond het middaguur stopte Jan bij een voor hem bekend restaurant om te lunchen met zijn allen. Een van de mede Bikers (van het vrouwelijke soort) merkte op dat er een leuke saloon naast zat. We gingen daar met zijn allen naar binnen. Het personeel raakte compleet in paniek met zoveel mensen en riep dat het eigenlijk een bar was. Er waren maar 4- menu kaarten. Ik hoop dat jullie geen haast hebben enz. We bestelden allen wat te eten en te drinken. Iedereen had het goed koud dus er werd veel koffie besteld. Sorry maar we hebben maar 1 koffiepot. Er was nog wel een pot van ik denk vanmorgen want de gatvr en bleeh waren hoorbaar. Ad en ik zaten aan de cola en hadden een Cheeseburger besteld. Voor Jan was de maat vol en hij riep naar ons “kom op we gaan” Maar…maar wij moeten de cola nog afre… Nee we gaan weg laat maar staan. Hij was echt boos. Snel kleedde iedereen zich aan wat nog niet eens mee viel met die kledder natte zooi en hup we reden weg naar een restaurant wat iets verderop was. Dit was van het type Amerikaanse diner en deze dames daar waren totaal niet onder de indruk van de grote groep. Iedereen werd keurig en snel geholpen en zo kwam alles weer goed met deze groep. Toen wij naar de lunch buiten kwamen scheen het zonnetje heerlijk en konden wij onze weg vervolgen. Een groot voordeel van zon en rijwind is dat je lekker opdroogt. Jammer was het dan ook dat Jan het Motel miste en ons de hele stad door liet rijden en weer terug tijdens een regenbui. Het had zo mooi kunnen zijn. Gelukkig was het weer droog toen de bus uitgeladen werd en we naar onze kamers konden. Motel-6 een sjofel Hotel zonder goed WiFi. Snel maar op zoek naar een restaurant met Wifi om dit stukje te uploaden. Vandaag was het 200 miles en morgen gaan we naar Canada de plaats Fernie

• 07 Juli 2016 - 07:27

Lena:

Goedemorgen Ben..leuk om je avontuur te volgen.
    Geniet ervan...

• 07 Juli 2016 - 09:15

Hans:

top foto's Ben!! maar euh.....was dat nou een vliegtuig op de trein??? :-)

• 07 Juli 2016 - 13:46

Ben:

Ja dat klopt Hans er stonden er twee achter elkaar op. Ik was bijna te laat om de foto te maken. Je ziet zo veel maar omdat je tussen de 50 en 70 Miles/h rijdt ben je vaak te om je camera te pakken - aan te zetten - en klik te zeggen. We hadden dan z.g geen klik.

• 07 Juli 2016 - 15:48

Hennie Stekelenburg:

Toffe foto"s Ben laat Ad ook eens wat foto"s van jouw nemen of weet hij niet hoe zijn toestel werkt.
    Hij is wel slim zo hoeft hij zijn kleding niet te wassen.
    Leuk om die verslagen te lezen

• 11 Augustus 2016 - 19:52

Jan En Nadine:

Ben, leuk om de verslagen te lezen. Alleen in mijn gedachten heeft het niet zoveel geregend. ;) Wel dus...

• 11 Augustus 2016 - 20:18

BennyBoy:

Hallo Nadine, tja maar zo was het wel. Alleen heb ik het zo ook niet ervaren.
    Toen wij thuis kwamen waren de meeste reacties dan ook " jammer dat jullie zo slecht weer hadden" Ad en ik hebben super genoten en hee wat is een paar spettertjes regen voor real Motormuizen. Verders alles goed met jou en Jan? Je hebt nog een foto tegoed van mount Glacier van mij