6 Pont aangekomen - Reisverslag uit Soesterberg, Nederland van Ben Baggem - WaarBenJij.nu 6 Pont aangekomen - Reisverslag uit Soesterberg, Nederland van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

6 Pont aangekomen

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

18 September 2009 | Nederland, Soesterberg

Vrijdag 18 september gaven de weersberichten een mooie motor toerdag aan.
Ad nam het initiatief om een rondje te bellen wie er zin en tijd hadden. Het leek hem leuk om met wat mede motor kompanen af te spreken voor een mooie tocht. Daar hadden Hans en moi wel oren naar en aangezien ikzelf alleen ’s ochtends een afspraak had kon dit makkelijk.
12:30 bij mij thuis verzamelen dus! Ad zou daar met Etiënne naar toe komen en daarna gezamenlijk doorrijden om de andere heren op te halen. Thuis aangekomen bleek Hans er al een rit van een 180km op de Duuc op te hebben zitten. Hij had een schakel mechanisme gevonden om de schade te herstellen van zijn dagje assen. De Duuc was in ieder geval al warm gereden!. Nou de Gt nog even warm maken naar al weer veel te lang op stal te hebben gestaan. Ad was er nog niet en Arie Hoe’s eigenlijk met Arie? Opeens werd de lucht gevuld met gedonder. Onweer? Nee toch! Maar nee daar was Ad en Antoine die een dikke 1800cc motor reed. Gifgroen wat een machine. Gaat een iedereen vanzelf wel voor aan de kant. Is het niet voor de kleur dan wel voor het geluid Geweldig gewoon.
Ad had een gemist gesprek van Saskya. Even terug bellen dus, misschien had Arie toch tijd.
Wat bleek Arjan was die morgen op de Truimph naar Groningen vertrokken en ergens op die weg daar naar toe lag een groot B2 blok waar hij overheen wilde rijden. Gelukt kan ik u zeggen.
Velg beschadigd en een grote deuk in Arie zijn ego. Hij was nu op weg naar de Dealer om de schade op te laten nemen. Tijd om de andere heren op te gaan halen. Doosje eieren meegenomen want daar zou de lunch gebruikt worden Uitsmijter eieren met spek Om te beginnen! De lunch was voortreffelijk en nogmaals onze grote dank hiervoor. En na al dat lekkers krijg je toch wel trek om te gaan rijden. Het werd tijdens de briefing al snel duidelijk dat Ad van zij troon werd gestoten als toerleider. De leider van de tocht had een TomTom Rider en had hierop de hele route ingevoerd waardoor het een kwestie was van baksteensgewijs achter hem aan te rijden
(leuke woordspeling hè Arie?) En dat doen we dan maar. Kan Ad ook eens genieten van al het moois om hem heen. Vanuit de woonplaats van de toerleider kwamen wij al snel in weidse Nederland.
En heel leuk we gaan ook een pontje over toch? En toen nog een en nog een. Hans begon zich nu toch wel zorgen te maken of de toerleider geen aspiraties had om kapitein te worden. Ik had me Primatoer nog niet ingenomen die dag en door al dat varen begon ik me toch wel wat onwel te voelen. U mag best weten dat ik geen zeebenen heb en daarom ook meestal met beide bandjes op de weg blijf. ( Leuke woordspeling hè Hans?) Maar ja daar was toch eindelijk het schone plaatsje Lith alwaar wij de koffie stop maken. Een plaatselijke bakkerij voorzien van terras en een mooi uitzicht over de Maas waar een pontje naar de andere kant vaarde. (Pontje???) Op het terras kreeg ik telefoon van Arie. Waar ik was? Hij stond bij mij voor de deur met een demo Truimph Thunderbird.
Oei! Das een dikke bike. We zitten in Lith. En das jammer want ik had hem graag gezien en gehoord.
Morgen maar even afspreken want Arie had het geluk dat hij hem mocht uitproberen . Duhhuh.
Koffie op en we gaan weer. Waar gaan we heen? Nou we nemen hier het pontje en…. Nee heh ik moet een beetje peuchen. Maar ja flinke kerel en we gaan ervoor. Hè is ie net weg jammer maar wel even tijd voor een fotoke. Daarna ging hij lekker door mooie stukje van Nederland. We hebben het diner gebruikt in het plaatselijke eetcafé van de toerleider. Daar werd al duidelijk dat beide heren hier meer kwamen want de begroeting was er hartelijk. Het eten was inderdaad dik in orde. Spicy potatoes en schaal met gefrituurde lekkernijen. Straks maar weer een vitaminepil naar binnen om het gemis aan te vullen. Op weg naar de laatste stop van die dag Motorsaloon in Amersfoort. De plaatselijke Harley Davidson dealer. Ik was hier eigenlijk nog nooit geweest en we hebben dan ook ruim de tijd genomen om eens rond te kijken. Rond 20:00 uur was het tijd om dag te zeggen en om naar huis te gaan. Thuis nog even een flitspaal met 160km genomen. ( tis toch mooi dat er geen nummerplaat voor op de motor zit?) Wel even zwaaien naar oom agent . We willen toch niet dat de plaatselijke Gendarmerie geen stress krijgt. Al met al een welbestede middag met een o zo leuke tocht. Heren bedankt voor jullie gezelschap en de fijne toertocht. Wellicht tot een volgende keer.
En de Dutch Wild Hogs??? Die missen Arie zijn gezelschap maar zijn toch blij dat hij sterker dan steen is.
Wanneer wordt die geleverd die Thunderbird? Kreeg je een goede inruilprijs voor de BMW en de Speedmaster?

• 20 September 2009 - 16:55

Hans.:

Heeij die piegum je bent er zoals gewoonlijk weer snel bij he.Het is weer een leuk verhaal geworden en de foto's zijn ook weer schitterend alleen die laatste hoge snelheid foto die kunnen we wel voor je opvragen of laten bezorgen,gr HH

• 20 September 2009 - 17:03

Eeke:

Ja ja heren het was weer een prachtige dag en een mooie rit. De oudjes genieten er wel van.

• 20 September 2009 - 20:45

Ad:

Ben de rook van je GT is noch niet verdwenen,of het laatste nieuws is alweer verschenen.
    ik vond het een priema dag volgende keer zal ik mijn camera ook meenemen groeten Ad

• 21 September 2009 - 18:34

Arjan:

Welk merk motorfiets vreet B2 blokken met 130 kmh en rijdt gewoon nog 210 kilometer verder? Maar goed zo'n bezoekje aan de dealer heeft gevolgen.
    Laten we wel duidelijk stellen dat de BMW niet ingeruild is, te veel kwaliteit en ook niet van mij, maar van het meisje. De B2-vreter is ingeruild en te bewonderen bij Blom motoren te Leusden volledig hersteld (nieuwe voorvelg en band). Glimmen dat hij doet onder dat spotlicht.
    De Thunderbird, 1597 cc (98 cubic inches) 146 Nm bij 2750 rpm "now that's a fat V-rod without tupperware" wanneer die komt? Als het hare Majesteits ambtenaren behaagd en het kenteken wordt van de week geleverd,het is het enige wat nog ontbreekt, cruised ondergetekende zaterdag op zijn dondervogel.

• 21 September 2009 - 21:34

Hans:

Hey lord of all Triump's,Gefeliciteerd man dat is inderdaad een mooi dik beest.en gelukkig geen tupperware te bekennen, dus een echt wild hog's waardig stukje engels vakmanschap,vele veilige kilometers toegewenst gr HH

• 22 September 2009 - 05:22

Arjan:

Ja, vele veilige kilomters voor mij en ons allen.
    Ik ben klaar voor Winterberg, meine Herren.
    Die wild Schweine in Teutonia.

• 22 September 2009 - 06:44

Ben:

Gefeliciteerd Arie met de nieuwe aanwinst! Ik heb Zaterdag al het model mogen aanschouwen in de vorm van een demobike maar kan nu haast niet meer wachten op the real thing! Jawohl Winterberg Wenn gehts los? Die Sweine fahren ab. Achtung Bitte

• 23 September 2009 - 15:35

Saskya:

weet je wat best erg is ?...........
    Achterop een BMW naar een Triump dealer in Leusden te worden gebracht. ha ha ha ha ha ha ha ha

• 23 September 2009 - 16:28

Ben:

Ja Sasvrouw das best lullig.
    Geef mij het adres ff dan kom ik je ophalen.

Groetjes Ben

• 24 September 2009 - 10:12

Saskya:

Ja lullig voor Arie, Het adres is Blom motoren in Leusden. 't Koendert nr. 4 hi hi , maar hij wil vast niet dat jij ziet dat hij achterop een BMW zit.

• 24 September 2009 - 12:27

Ben:

OOOOO Ik dacht dat jij daar stond te wachten Saskya, nee laat hij dan maar lekker lopen naar huis dan kan die zijn zonden overdenken om zo'n mooie Truimph te beschadigen.

• 28 September 2009 - 05:24

Arjan:

Kletsen jullie maar. Op de site van Blom staat een mannetje met een grijns van oor tot oor voor een zwarte Thunderbird. Dat mannetje is mooi weg gereden op die motor en is dit laatste weekend in grote delen van Nederland gezien, maar niet gehoord.