The first flight of the Thunderbird - Reisverslag uit Soesterberg, Nederland van Ben Baggem - WaarBenJij.nu The first flight of the Thunderbird - Reisverslag uit Soesterberg, Nederland van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

The first flight of the Thunderbird

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

27 September 2009 | Nederland, Soesterberg

Vrijdag 25 September was het dan eindelijk zo ver! Arie kreeg zijn fel begeerde Triumph Thunderbird.
Ikzelf had hem donderdag avond al mogen bewonderen. Het werd dan ook de hoogste tijd om hem met de Dutch Wild Hogs uit te proberen. Zondagmorgen 09:30 vertrekken bij Ben. Arie zou Ben even bellen. Dat heeft die ook gedaan en netjes de voicemail ingesproken.
Maar aangezien Ben zijn mobiel vanaf vrijdagmiddag 17:00 uur in de oplader laat staan was dit niet aangekomen. Gelukkig was Ad wat vroeger en had Arie zich verslapen dus het kwam allemaal goed.
Zondagmorgen broembroem 09:00 uur Er wordt gebeld! Goeiesmorgens Bennie hier is Ad your wake up call. We zouden toch om half tien hier vertrekken? Man man ik lag nog heerlijk te slapen
Droomde net dat ik aan het cruisen was op mijn Triumph Rocket want Arie heeft ook mij besmet met het Engelandse virus ( Bedankt nog vriend) Hup in mijn Dragging Jeans ongeschoren ongewassen.
Mijn vrouwtje vond het maar niks. Maar ja zijn we bikers ofnie? Hurry hurry opschieten.
Tis zo half 10. Adje remde mij af je kan eerst nog wel ontbijten hoor Arie is er toch nog niet en ik lust ook wel wat. (slim heh die Ad?) Ineens stond Arie voor de deur. Heh ik had je helemaal niet horen aankomen ben je op de fiets? Maar nee Arie was op de nieuwe T-Bird en die fluistert gewoon.
Ik bedankte Arie nogmaals voor het feit dat hij mij mee naar Blom heeft genomen en dat ik nu
’s nacht over niks anders meer droom dan een Triumph Rocket Classic. Hij lachte erom en zei gewoon DOEN!!! Jaja. Koffie? Gesellig aan het ontbijt met een paar ruige bikers. Rond 10 uur vroeg ik mij af waar Hans bleef. Hans liet verstek gaan vandaag aangezien hij zijn racer nog moest herstellen van de laatste valpartij. Ad had hem geholpen met de polyester delen te lijmen. Alleen was hij vergeten de harder bij de hars te doen. Na drie dagen was het dus nog niet hard. Voor hem dus de zondag geen motorrit maar de taak om alles te verwijderen en opnieuw te doen. Das een vies klusje kan ik u vertellen. Jammer want we zijn dan niet compleet kan ik vertellen. Het zou een mooie dag worden volgens de weerberichten. Koude start en in de loop van de dag zon.
Nou het was 10:00 uur dus warm zat. On the road gentleman. We gingen richting Arnhem. Posbank wel te verstaan. De route ging via Ede waar wij bij restaurant Planken Wambuis de eerste stop hebben gemaakt. Heerlijk Warme chocomelk met slagroom Jaja Sonja Bakker is ermee gestopt dus wij ook dan heh? Heerlijk op het terras gezeten ontspannen in het zonnetje. Ik kan u vertellen dat de bediening okay is daar in Ede. Vandaar ging de rit verder tot aan Zutphen alwaar wij de lunch gebruiken bij het IJssel paviljoen aan de rivier de IJssel. Ad had deze plek speciaal geselecteerd.
De smaak politie had hier een OK keurmerk gegeven dus het was hier verantwoord lunchen.
En ook hier was de bediening weer dik in orde kan ik u vertellen. We zaten heerlijk aan het water op het terras in het zonnetje te genieten van culinaire hoogstandjes zoals een twaalf uurtje/ omelet ham-kaas en een uitsmijter. Toch wel lekker dat Sonja even een time out neemt nietwaar?
Na de lunch moesten we snel naar huis want Arie wou wat quality time met zijn vrouwtje doorbrengen. (Waarschijnlijk compensatie voor de aanschaf van de Thunderbird???)
Hij wilde om 16:00 thuis zijn !!! Ja hallo het is nu twee uur hoe wil je dat doen?
Zo ziet u maar weer. Time fly’s when you’re having fun. Nee Arie dat gaat niet lukken.
Ad nam de tijdsdruk zo serieus dat we in een keer naar huis zijn getoerd. Arm achterwerk.
De rit voerde ons over schitterende wegen met nog mooier uitzicht, hetgeen ik via de bijgevoegde plaatjes aan u wil meegeven. Rond de klok van zes waren wij weer thuis in Soesterberg.
275 km verder en moe van een schitterende tocht. A&A bedankt voor deze schitterende tocht.
Ik ga weer verder dromen over mijn Rocket want zo’n foto met een smile van oor tot oor wil ik ook.


  • 28 September 2009 - 10:35

    Arjan:

    Ben, er hing wel een bordje "betreden op eigen risico" bij Blom de dealer.
    Of heb ik dat niet aangewezen.

  • 28 September 2009 - 14:46

    Ard Uit Best:

    ha mannen mooie ritjes hebben jullie weer gehad zeg! En wat een mooi mesjien Arjan. Ik zou bijna zeggen een Solex is er niks bij, BIJNA ja! Het is er helaas nie van kunnen komen dit jaar om af te spreken maar we houwen het tegoed voor volgend seizoen dat we zeker een ritje gaan maken. De groeten en veel plezier met jullie bikes.

  • 28 September 2009 - 17:10

    Hans H:

    Ha die allmost englisch wildhog's zo te zien is er door arjan een hoop valse lucht gehapt tijdens de rit met zooo'n smile maarja dat is te begrijpen met zo één bakbeest op twee wielen ,het was zo te zien weer een schitterende rit met mooi weer erbij .Ik had zelf inderdaad een werkplaatsdag maar hij is weer bijna klaar voor assen (a.s donderdag). Gelukkig zijn er toch nog biker's uit de USA groep die nog mee lezen heeij Ardje tof man.we komen nog wel eens langs hoor!!!! Ik ga nog even verder sleutelen allemaal de groetjes.

  • 29 September 2009 - 05:40

    Arjan:

    Ja Ard, ze konden de motor niet op de voorband krijgen anders had ik het gedaan, maar hij is wel Solex zwart

  • 20 December 2009 - 11:46

    Hansie:

    Heeij Biker's
    Aan een ieder die dit leest wou ik nog even een Prettige kerst en fijne dagen toewensen ,en een heel gezond en vooral ook nog heel veel mooie en veilige km wensen in 2010 en natuurlijk daarna ook. Het ga jullie goed GROETJE'S UIT NIEUWEGEIN.

  • 20 December 2009 - 11:52

    Ben:

    Ja Hansie bedankt man. (hoest met de wormen en paarden???) En vanzelfsprekend voor jou en alle mede motorduivels uit Nederland en Unaaietdsteeds een Merrie Merrie Kristmaas en een Gelukkig Nieuwjaar toegewenst met weer vele veilige en gezellige motor kilometers samen The Dutch Wild Hogs go 2010

  • 27 December 2009 - 15:33

    Arjan:

    Heren,
    Ik wens jullie allen de dubbele motorkilometers in 2010 toe, die jullie mij toewensen.
    Dus als het goed is dan hebben jullie in 2010 verrekte weinig tijd om te werken.

  • 27 December 2009 - 17:12

    Ben:

    Werruke??? Volgens Hanssie werken Ad en ik al lang niet meer Arie.
    Denk je wel aan je gewicht tijdens de feestdagen ander loopt me jacuzzi over.

  • 29 December 2009 - 15:48

    Hansie:

    hoe is het met twiki twiki; al gemaakt? of moet je nu met je vlindernetje door het zwembad? Want deze dagen passen wij IDD toch niet met z'n allen in de jacussi

  • 29 December 2009 - 19:37

    Ad Arie En Ben:

    Ja Hans waar blijfie nou?
    Zo zijn de Dutch Wild Hogs niet compleet!
    Ja de Supersuck is gemaakt alleen is de temp onder de 30 graden dus bbbbrtrrtr alleen jacuzzi heuteabend tot snel Hoggie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Het leven gaat toch al richting de 50! dus kwamen deze heren op het geweldige idee om een motortocht door de USA te gaan maken. Vandaar dan ook The Dutch Wild Hog's. We houden u uiteraard op de hoogte van onze avonturen. Met foto's en filmpjes.

Actief sinds 18 Maart 2009
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 203817

Voorgaande reizen:

21 Juni 2016 - 16 Juli 2016

The Canadian Rockies

15 Juni 2012 - 30 Juni 2012

The California Highlights

29 September 2011 - 30 September 2011

Und noch einmahl!!!

09 Juli 2011 - 10 Juli 2011

Wir fahren loossss!!!

01 Januari 2010 - 31 December 2010

Toertochtjes door Nederland 2010

03 Oktober 2010 - 17 Oktober 2010

The Music Trail

01 Januari 2009 - 31 December 2009

Toertochtjes door Nederland 2009

15 Augustus 2009 - 16 Augustus 2009

The Dutch Wild Hogs go to the Bels

26 April 2009 - 10 Mei 2009

The Four Corners

Landen bezocht: