We maken ons zorgen - Reisverslag uit Soesterberg, Nederland van Ben Baggem - WaarBenJij.nu We maken ons zorgen - Reisverslag uit Soesterberg, Nederland van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

We maken ons zorgen

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

28 Augustus 2010 | Nederland, Soesterberg

Hedenmorgen vroeg viel bij mij het dagblad de Telegraaf in de bus.
Mijn oog viel op een artikel in de rubriek Motor. Aangezien op onze komende trip ook gebruik gemaakt worden van het geteste merk besloot ik om het artkel aandachtig te lezen.
Het artikel had als titel Vet Ding en de betekenis zal dan ook duidelijk worden in het vervolg van het verhaal. Vet kan volgens de dikke van Dale uitgelegd worden als:

vet bn, bw; -ter, -st 1 weldoorvoed en daardoor met veel 2vet (tegenst mager): een ~ varken 2 met veel vet toebereid: ~ eten 3 met vet verontreinigd 4 veel voordeel opleverend: een ~te order 5 dik en breed: met ~te letter 6 onaangenaam aandoend; grof: een ~te lach 7 (inform) te gek; gaaf, leuk 8 (inform) erg, zeer: ~ saai Aldus de dikke van Dale.

De redacteur schreef eerst toch wel lovende woorden over het aanblik van dit nieuwe model van een bekend motor merk uit de Verenigde Staten. Persoonlijk had ik eigenlijk nog niet van het merk gehoord maar na navraag gedaan te hebben bleek het te gaan om dezelfde fabrikant van de door ons gehuurde motoren tijdens de Music Trial. De redacteur heeft het over stoer vet en zonder kitscherig chroom en in een prachtige Denim lak gespoten of dit nog nooit vertoond is.
Wat hij werkelijk bedoeld is dat de bekeken FatBoy een slap aftreksel is van de Triumph Rocket III Roadstar ( 2294 cc – 148pk – 109 kw at 5750rpm en 221nm at 2750rpm ) Dat de bekende acteur Arnold Schwarzenegger tijdens een film wat rondjes heeft gereden maakt niet zoveel indruk.
Ik bedoel het is toch algemeen bekend dat er tijdens de filmshoot gebruikt gemaakt wordt van standins en evenzoveel extra motoren. Alleen tijdens de 80-er jaren serie van de Knightrider waren er alleen al 500 KITT cars achter de hand om de film te zien te voor zien van nog rijdende modellen.
Nee dan het merk Triumph motoren met acteurs zoals Steve McQueen Tom Cruise en in films zoals MI 1&2 – The Matrix en Angela Jolie in Salt) Kijk als je op je motor wil vertrouwen dan kies je voor een Triumph nietwaar? Nadat de redacteur dan ook de moedige stap nam om daadwerkelijk de Vette-Jongen aan een testdrive te onderwerpen veranderd de toon van het stukje redactioneel verslag. Uitspraken als: “ het is serieus hard werken om de FatBoy door druk stadsverkeer te loodsen “ en “Vermogen wordt traditioneel niet genoemd” (Bang voor een tegenvaller en of vergelijk met andere merken???) “Het is geen sprint kanon harder dan 160km/h gaat die niet” (Hallo dan schakel ik naar me 3e versnelling) Maar het wordt al helemaal leuk aan het einde: In de bochten is het uitkijken geblazen Voor je het weet schrapen zijstandaard en/of frame over het asfalt en gaat de boel roesten???” De binnenkant van de uitlaat kleurt na een regenbui al roestig . Hetzelfde voor de bouten en moeren. En dit allemaal voor de weggeefprijs van € 23.395 Ik bedoel maar!!!
Be smart Buy Britisch. Triumph since 1902 The Triumph Rocket III Roadstar voor € 18.790 at your dealer. Wat gaan we tegemoet straks in the States. Straks moeten we nog poetsen ook?
Navraag bij de schrijver van het stukje in de telegraaf bleek dan ook de opmerking Vet Ding te slaan op de aanblik van onderkant van zijn spijkerbroek na de testrit . De olie zat in zijn sokken.

• 28 Augustus 2010 - 14:35

Arjan:

Dat artikel over de nieuwe fat-boy was zeer verhelderend.
    125 N/m bij 3500 omw/min. Een Mickey Mouse koppel bij ontzettend veel trillingen. Ik heb alvast 25m Power tape gekocht. Dat schijnt nog beter te zijn als Duct-tape.

• 28 Augustus 2010 - 21:21

Herman:

Maar ja....het is wel een Harley.

• 29 Augustus 2010 - 11:32

Charles :

Hey boys
    Leuk toch nog af en toe van jullie te horen.Ik wens jullie veel plezier op jullie nieuwe tocht en hoop dat de hotels niet zo warm worden als bij ons toen.Kunnen jullie niet je eigen moters meenemen?? de test van de fat boy is inderdaad niet alles.
    Nogmaals veel plezier.
    Charles.

• 29 Augustus 2010 - 15:07

Ben:

Hee Charles hoessie??? Ja alles wel met de Dutch Wild Hogs die inderdaad aan het aftellen zijn. Het zou leuk zijn als we tijdens de Music Trial nog wat van jullie te horen. Het wordt inderdaad niets tussen ons en HD. En Hotel/Motels??? We keep it cool buddy. Greetz from the boys uit Utreggg

• 29 Augustus 2010 - 20:29

Misslamp:

Hahaha heb je dit stukje ook als reactie bij de telegraaf geplaats?

• 31 Augustus 2010 - 16:27

Zondag a.s.

Atlanta 21 zonnig Birmingham 22 zonnig
    New Orleans 27 zonnig Vicksburg 23 zonnig Memphis 20 zonnig Nashville 18 zonnig
    Lynchburg 18 zonnig

Kortom Jack Daniels heeft de buitentemperatuur al goed.

• 28 September 2010 - 08:35

DWH Ben:

Oftewell,

Arie is er He-le-maal klaar voor!!!
    Let the journey begin.

Ik heb er (ook) zin in

Nou alleen die koffer nog dicht.:-(

• 29 September 2010 - 05:25

Arjan:

Koffer, dat is een goede.
    Ik moet tenslotte ook nog de bestanddelen van de WH-40 tijdelijk ergens in opslaan.
    15 dagen, Ben 30x200. Dat is dus 6kg droge smeerolie-2 dagen Jack+1 dag bijkomen=totaal 10kg.
    Ben kun jij nog even langs bij de buren op de Amersfoortsestraat.

• 30 September 2010 - 13:42

DWH Ben:

Geachte DWH Arie,

Bij deze 20 kg drop per ASAP courier laten bezorgen op het huisadres Aangezien jij nog plek hebt in je koffer zat ik zondagmorgen helpen stouwen in jouw bagage.

• 03 Oktober 2010 - 20:00

Sasvrouw:

Zo heren,
    hopelijk hebben jullie een voorspoedige vlucht achter de rug en kan het echte werk beginnen. Heel veel veilige kilometers en super veel plezier zo met z'n alle. Ik kan niet wachten om Jullie reisverslagen te lezen.

Verslag uit: Nederland, Soesterberg

The Music Trail

Jawel hoor daar gaan ze weer!!! The Dutch Wild Hogs gaan samen met hun vrienden van Route 66 Motorreizen de Music Trail doen. Een trip op Harley Davidsons gedurende 15 dagen. De steden die we aandoen zijn: Atlanta,Birmingham,Memphis, Nashville, 15 dagen met de motor door bijna al de acht Music States van Amerika. De ongeveer 3.000 kilometer Motor Music Trail brengt u in de Staten Tennesee, Missouri, Kentucky, Georgia, Missisipi en Alabama. Tijdens de Motortrip is het genieten van Blues, Jazz, Whisky and Rock and Roll. Uiteraard wordt er overdag ook behoorlijk motor gereden. De trip gaat langs de Great Smokey Mountains, de Appalachian Mountains en rond Memphis door het land Between the Lakes. Tijdens deze Music Trail onderga je de sfeer van o.a. B.B.King, Jerry Lee Lewis en Johnny Cash. Natuurlijk is het ook de streek van de vele Whisky’s,hier wordt de Jack Daniels Whisky gedistilleerd. In verhouding tot onze andere included tours aan de westkant van Amerika is het een stuk groener. Het klimaat is hier een stuk vochtiger. De mooiste periode om te rijden is aan het eind van het zomerseizoen. De neerslag is dan beperkt en je geniet van een groot aantal zonuren. De reis gaat van start in Atlanta. Atlanta is een echte zakenstad in het Oosten van de USA. Hier is de beroemde Martin Luther King geboren. Maar er is nog veel meer, het is bijvoorbeeld ook de stad waar de Coca Cola ontdekt is in 1886. Hierna gaan we richting Memphis, de geboorteplaats van de Blues, een stad vol leven en energie.We kunnen bijvoorbeeld een bezoek brengen aan de bruisende bars in Beale Street! Of nemen we een kijkje in Graceland waar het landgoed van Elvis Presley zich bevindt. Wie zijn vaardigheden in linedancing wil oefenen, zit goed in Nashville, de bakermat van de countrymuziek! Nashville is nog steeds de hoofdstad van de country & western muziek in Amerika. Downtown Nashville swingt ’s avonds, je vindt er leuke barretjes met overal bandjes. Vele bezienswaardigheden in deze stad zijn ook hieraan gewijd, zoals de Country Music Hall of Fame en de Grande Ole Opry. We eindigen de reis met een bezoek aan de Great Smoky Mountains National Park. Deze naam heeft het park te danken aan de vrijwel altijd aanwezige blauwe nevel boven het park. Het overgrote deel van dit park bestaat nog steeds uit ongerepte natuur. Bezoek aan: *Grace land; *Baele street; *Corvette Museum; *Kentucky Music hall of Fame; *Delta Blues Museum (Led Zepplin); *Bourbon Wiskey Breweries; *Volgen Historic Natzech Buffalo Trail (Meridian); *National Military Park in Vicksburg; *St Louis als de Gateway to the West met Historic Route 66 *Memphis in Arkansas *Nashville en vele andere Music places.