Dag-10 - Reisverslag uit Paducah, Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu Dag-10 - Reisverslag uit Paducah, Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

Dag-10

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Ben

12 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Paducah

Van Memphis Tennessee naar Peducah Kentucky. Peducah heeft dus niets te maken met muziek, maar de reis moet wel te bereizen zijn en dan kom je soms ergens, bijvoorbeeld in Peducah Kentucky. De reis begon eerst met het gebruikelijke tanken, want ook Harleys verbruiken brandstof, zoals iedere andere motorfiets, maar net even beter. Na het verlaten van Memphis, het zou ook hoog tijd worden, want de avond daarvoor hadden we dan toch nog maar eens Beale Street verkend. Conclusie van die verkenning was dan ook dat 2 x 300 meter nog steeds 600 meter is. Alleen kwam ik persoonlijk tot de conclusie dat als er op die 600 meter er 32 Nederlanders lopen, Memphis tenminste weet wat marketing is. Dat zou dus voor Amsterdam moeten betekenen dat er per avond 50.000 Amerikanen moeten lopen. Ach ja, Amsterdammers en iets doen. Na Memphis doken we dus Tennessee dus echt in. Toch weer heel anders als Mississippi. Weliswaar ook veel katoen wat er verbouwd wordt maar zeker geen Noordoostpolder. Het landschap bestaat uit heuvelachtig terrein en er is tussen de landbouwgrond veel meer bebossing. Jammer is alleen dat de wegen recht zijn, behoorlijk recht, slaapverwekkend recht. Gelukkig werd dit onderbroken door de ontbijtstop. Hulde aan de reisleiding wat mij betreft. Gezien onze ontbijt perikelen in Memphis was besloten te ontbijten na ca. 1,5 uur rijden. Marius heeft een adres gevonden, ik mag wel zeggen een adres van grote kwaliteit. Nu had hij ook nog mede gedeeld, dat als we dan zo rond de klok van 10 uur zouden gaan ontbijten het middagmaal er bij in zou schieten. Ja dat is dan kaasje voor Hans (welke van de twee) en mij. Doet u mij maar als ontbijt een 6 oz. Steak met drie eieren met toast. Het bizarre van dit ontbijt, men komt daar na het nuttigen pas achter, veel minder vet als al die andere geweldige Amerikaanse ontbijten. Morgen dus voor het vertrek om te ontbijten eerst weer 100 mile terug rijden, samen met Hans(sen) denk ik. Hierna hebben we de reis weer vervolgd wat uiteindelijk resulteerde in de gebruikelijke tweede benzinestop. Voor de topografische onderlegde lezers, we waren toen al door Dresden en Paris heengereden. De wereld is toch maar klein. De plaatselijke olieboer, die ook brandstof verkocht, wist ons te melden dat we nog 7 mile van Kentucky verwijderd waren. Het einde der wereld? Marius merkte op “Kentucky Bourbon”, waarop het oliemannetje begon te lachen. Dus ik ook weer populair en zei “Moonshining”, een vette knipoog was mijn deel. Dus de garage annex werkplaats die leeg was, was ook meteen duidelijk. Dit heerschap had het zo wie zo voor elkaar, de enige die er wat deed was een vrouw. Maar goed na 7 mile waren we dan in Kentucky. Een verademing wat mij betreft, nog meer heuvels en de wegen van Europese afmetingen, met jawel bochten, bochten waarvoor je moet terug schakelen, dat is even wennen terug schakelen. Deze Amerikaanse staat kan bij mij al niet stuk. Terugschakelen en voor sommige bochten wel twee versnellingen, sjonge, sjonge, man, man, het zou nog eens op motorrijden gaan lijken. Tweede grote voordeel van Kentucky, men mag er zonder helm rijden, zonder helm. De echte motorrijders onder ons wisten dus niet hoe snel zij hun butsmuts moesten afzetten. Ter geruststelling van het thuisfront volgen hier de namen: Peet, na de tatoeage van “Bad to the Bone” op zijn voorhoofd toch al helemaal van God vergeten, Hans , welke van de twee, Ben en ik, toch al nooit echt wijs geweest. Zonder helm, wat een motorrijden. En zo kwamen dan uitendlijk in Paducah aan waar de Tennessee in de Ohio stroomt. Daarbij is de Rijn een beek vergeleken. Er is hier ook niets van normale proporties. Peducah is overigens een bijzondere plaats. De gebouwen in de hoofdstraat zijn van baksteen sinds ca. 1890. Maar wat wil men ook, rivierklei genoeg in de buurt. Je zou je toch bijna thuis gaan voelen hier in Kentucky. Het land van de Bourbon. Dan zijn er dus mensen in de groep die deze geparfumeerde whiskey gaan kopen. Ik ben dan ook benieuwd wat de dag van morgen gaat brengen. Een connaisseur koopt natuurlijk Kentucky straight. Hans een van de twee heeft onze laatste WH40 opgedronken. Ik blijf benieuwd wat de dag van morgen gaat brengen. Hans zal in ieder geval wat rozig op zijn motor zitten. Oftewel wordt vervolgd zullen we maar zeggen. Vanavond het plaatselijke Chinese buffet maar met een DWH bezoek vereren. Of onze gele vriend hier blij van wordt valt nog te bezien.

• 13 Oktober 2010 - 04:47

Saskya:

Nou mooi verslag maar weer, ik ga maar weer eens werken. Genieten jullie nog maar verder en blijf de veiligheid voorop houden xx

• 13 Oktober 2010 - 05:47

Eeke:

Mooi verslag van dag 10, ja dag 10 heren nog 4 dagen dan zit het er weer op. Het zal voor jullie afkicken zijn betreft het eten hier straks in Nederland. Vooral het ontbijt Arjan. Maar ja zoals je al zei in het filmpje thuis wordt het weer gezond eten. En ach daar is de vakantie toch voor, lekker eten. Maak er weer wat van vandaag en veilige kilometers toegewenst.
    XXX van de Van Baggempjes

• 13 Oktober 2010 - 06:06

Johanna:

Goedemorgen deze mooie morgen, het weer blijft hier ook redelijk 's morgens wel heel koud maar in de middag komt de zon.
    Weer een gezellig verslag om te lezen, weer een fijne dag toegewenst, geniet ervan en rij voorzichtig

Hanna,Lotte,Floor Johannaxxxx

• 13 Oktober 2010 - 07:22

Leonne:

Ha pa,
    Nou leuk filmpje hoor.
    De groeten terug iig. Hou je het nog een beetje vol? Wij gaan zaterdag naar Duitsland.
    Doei

• 13 Oktober 2010 - 07:30

Roos:

Weer een heerlijk verslag...leuke foto's...heerlijk begin van de ochtend eerst even jullie verslag lezen foto's+filmpjes kijken...hele fijne dag geniet lekker maak er weer wat leuks van...groetjesxxxxxxxxxx

• 13 Oktober 2010 - 15:34

Marlene:

Hallo allemaal,fijn dat jullie zo lekker hebben ontbeten!
    maak ik jullie jaloers dat wij in dit kikkerland al aan de boerenkool en zuurkoolstampot zitten?
    GRAPJE hoor,ik zou best willen ruilen.
    voorzichtig de laatste dagen!

• 13 Oktober 2010 - 16:48

Tante Pollewop:

Dag motor mannen! Nou Arie ik heb alvast plek gemaakt in mijn kledingkast voor alle abercrombie & fitch kleding hooor! Veel plezier nog even , xxxxx

• 13 Oktober 2010 - 17:58

Lisette & Co:

Ha die (o)pa Hans, ook de groetjes van ons en geniet van de laatste dagen! Is het nog een beetje vol te houden voor je? Groetjes van "the Halls"

• 13 Oktober 2010 - 18:11

Arjan Witteberg:

Hallo Arjan en de andere motormuizen hier een berichtje van je moeder en Piet,je foto`s en video`s stralen wel plezier uit dus jullie vermaken je wel houden zo Vr.gr.van je moeder en mij PIET

• 13 Oktober 2010 - 19:54

Shirley:

ben ik de gele vriend???ehm.. denk het niet? hihieheiehie
    m'n vader snapt hem..

• 13 Oktober 2010 - 20:01

Diana En Ruud :

Ja, het aftellen is begonnen... Geniet er nog maar even van! Ook van het lekkere warme weer want hier is het een flink aantal graden kouder, heren.
    Trouwens leuke foto's!
    Hans, ma en ik zijn vandaag nog even bij jou thuis geweest. Alles oké!
    Nog een paar leuke dagen en veel plezier! Uiteraard ook de groeten van ma.

Verslag uit: Verenigde Staten, Paducah

The Music Trail

Jawel hoor daar gaan ze weer!!! The Dutch Wild Hogs gaan samen met hun vrienden van Route 66 Motorreizen de Music Trail doen. Een trip op Harley Davidsons gedurende 15 dagen. De steden die we aandoen zijn: Atlanta,Birmingham,Memphis, Nashville, 15 dagen met de motor door bijna al de acht Music States van Amerika. De ongeveer 3.000 kilometer Motor Music Trail brengt u in de Staten Tennesee, Missouri, Kentucky, Georgia, Missisipi en Alabama. Tijdens de Motortrip is het genieten van Blues, Jazz, Whisky and Rock and Roll. Uiteraard wordt er overdag ook behoorlijk motor gereden. De trip gaat langs de Great Smokey Mountains, de Appalachian Mountains en rond Memphis door het land Between the Lakes. Tijdens deze Music Trail onderga je de sfeer van o.a. B.B.King, Jerry Lee Lewis en Johnny Cash. Natuurlijk is het ook de streek van de vele Whisky’s,hier wordt de Jack Daniels Whisky gedistilleerd. In verhouding tot onze andere included tours aan de westkant van Amerika is het een stuk groener. Het klimaat is hier een stuk vochtiger. De mooiste periode om te rijden is aan het eind van het zomerseizoen. De neerslag is dan beperkt en je geniet van een groot aantal zonuren. De reis gaat van start in Atlanta. Atlanta is een echte zakenstad in het Oosten van de USA. Hier is de beroemde Martin Luther King geboren. Maar er is nog veel meer, het is bijvoorbeeld ook de stad waar de Coca Cola ontdekt is in 1886. Hierna gaan we richting Memphis, de geboorteplaats van de Blues, een stad vol leven en energie.We kunnen bijvoorbeeld een bezoek brengen aan de bruisende bars in Beale Street! Of nemen we een kijkje in Graceland waar het landgoed van Elvis Presley zich bevindt. Wie zijn vaardigheden in linedancing wil oefenen, zit goed in Nashville, de bakermat van de countrymuziek! Nashville is nog steeds de hoofdstad van de country & western muziek in Amerika. Downtown Nashville swingt ’s avonds, je vindt er leuke barretjes met overal bandjes. Vele bezienswaardigheden in deze stad zijn ook hieraan gewijd, zoals de Country Music Hall of Fame en de Grande Ole Opry. We eindigen de reis met een bezoek aan de Great Smoky Mountains National Park. Deze naam heeft het park te danken aan de vrijwel altijd aanwezige blauwe nevel boven het park. Het overgrote deel van dit park bestaat nog steeds uit ongerepte natuur. Bezoek aan: *Grace land; *Baele street; *Corvette Museum; *Kentucky Music hall of Fame; *Delta Blues Museum (Led Zepplin); *Bourbon Wiskey Breweries; *Volgen Historic Natzech Buffalo Trail (Meridian); *National Military Park in Vicksburg; *St Louis als de Gateway to the West met Historic Route 66 *Memphis in Arkansas *Nashville en vele andere Music places.