Dag-14 (going home) - Reisverslag uit Soesterberg, Nederland van Ben Baggem - WaarBenJij.nu Dag-14 (going home) - Reisverslag uit Soesterberg, Nederland van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

Dag-14 (going home)

Door: DWH Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

04 November 2010 | Nederland, Soesterberg

Zaterdagmorgen rustig ontwaken geen haast. Geen kleding dilemma’s meer en ook geen weer berichten volgen op TV en internet. Het is tijd om huiswaarts te keren. Tevreden terug kijkend op een mooie en goed verlopen vakantie met als afsluiting een toch wel spannende dag met many miles.
Eerst maar een proberen om alle spullen weer terug in de tas te krijgen. Dat valt nog niet mee aangezien er ook de nodige souvenirs zijn aangeschaft in Nashville. Flink proppen dan maar.
Buiten was Marius al druk in de weer om de motoren op te laden om deze gedurende een driedaagse rit terug naar Phoenix te brengen. Arjan verbeet zich om het feit dat hij nog een week vakantie had en dus best wel de motoren terug had willen rijden. Arie op een HD??? Op een snelweg??? Achter een trailer aan rijden??? Het land van grease en hamburgers doet vreemde dingen met een man’s geest. Aangezien Marius best wel wat hulp kon gebruiken bood het duo Ad&Ad hun spierkracht aan om de Harleys op de mega grote aanhanger te laden. Het zou zonde zijn om zo aan het einde van deze trip nog brokken te maken. Alhoewel een Harley er best aardig uit ziet zo op zijn zij kan ik vanuit eigen ervaring mededelen. Rond de klok van 10 werden wij opgehaald bij de Days-Inn en was het uit met de spuit. Definitief op huis aan met zijn allen. Eerst nog even afscheid genomen van Marius en Marja welke nog een lange reis voor de boeg hadden. En toen met de bus naar het vliegveld wat gelukkig dichtbij was. Bij de incheckbalie aangekomen bleek dat ik 1,5 kg teveel in mijn bagage had.
Dit zou een meerprijs van maar liefst $ 50,00 betekenen hetgeen mij iets te veel leek. De vriendelijke (not) meneer achter de bagage afhandeling adviseerde mij om wat dingen over te hevelen in een van de andere tassen. Gelukkig bood Hans zich aan om voor mij koerier te spelen. Het simpel overhevelen van het nieuwe handtasje voor mijn dochter was al voldoende. Het ding woog maar liefst 2,5 kg. Op naar het vliegtuig dus voor de eerste vlucht naar Newark. De vlucht verliep rustig alleen tijdens het laatste stuk was er zoveel zijwind dat het vliegtuig als een dor blad naar beneden dwarrelde. Ikzelf moest toch een paar keer flink slikken voordat we op de rond stonden.
We troffen de piloot tijdens het wandelen door de luchthaven naar de aansluitende vlucht. Hij was niet onder de indruk kan ik u vertellen en wees ons vriendelijk de weg naar de volgende gate. Daar moesten we maar liefst drie uur wachten op de aansluitende vlucht. Tijd om wat te drinken Ad een slaapie doen en wij wat te winkelen. De tweede vlucht verliep voorspoedig en ik kon zelfs wat slapen aan boord. Precies rond de klok van 07:00 lokale tijd landde het vliegtuig op Schiphol. Snel de koffers halen en naar huis. Buiten de aankomsthal stond Justin ons op te wachten met ons aandenken aan deze mooie reis. The Music Trial. Tijd om afscheid te nemen van de groep en naar P3 om de auto op te halen. Onderweg was Ad al in de juiste stemming voor de tijd van het jaar en zat de stemming er al goed in. Arie moest naar Bilthoven want zo’n twee weken naast mij te slapen was de mededeling dat de Sasvrouw nog in de slaapstand stond toch wel heel verleidelijk voor hem. Van Bilthoven naar Soesterberg is niet ver waardoor wij ruim voor het afgesproken ETA aankwamen. De beroemde Roos van deze vakantie was nog niet eens ter plaatse. Maar dat zou niet lang meer duren. Het vrouwtje had mij erg gemist gezien het liefdevolle ontvangst die ik kreeg en de andere Wild Hogs ook natuurlijk. Het duurde niet lang en toen was Roos met Rosanne en moeders er ook. We hebben toen samen wat koffie gedronken en ontbeten en toen ging een ieder op huis aan. Moe maar voldaan zullen we maar zeggen. En hoor ik u zeggen komt er nog een vervolg??? Jaseekers wordt vervolgt. Ik zal er persoonlijk op toezien dat er in het voorjaar een reünie komt. Heren en Dames bedankt nogmaals namens The Duch Wild Hogs. Het was een eer om met u te mogen rijden. Tot ziens.

• 06 November 2010 - 07:26

Sasvrouw:

Als ik had geweten dat er koffie en ontbijt in soesterberg was, had ik niet in de slaapstand verkeerd. Mooi dat een ieder weer heelhuids thuis is en weer op jullie eigen motors kunnen rijden. Op naar de kilometers in ons eigen kikkerland, volg de BMW

• 01 Januari 2011 - 23:01

DWH Ben:

Happy New Year aan alle rijders - begeleiders - en volgers van The Music Trail 2010.
    En dat we voor 2011 maar weer veel veilige en mooie km op de motor mogen beleven.
    Ik hoop dat voor een ieder het jaar 2011 brengt wat wat hij wenst of er van verwacht.
    All the best!!! van DWH Ben

Verslag uit: Nederland, Soesterberg

The Music Trail

Jawel hoor daar gaan ze weer!!! The Dutch Wild Hogs gaan samen met hun vrienden van Route 66 Motorreizen de Music Trail doen. Een trip op Harley Davidsons gedurende 15 dagen. De steden die we aandoen zijn: Atlanta,Birmingham,Memphis, Nashville, 15 dagen met de motor door bijna al de acht Music States van Amerika. De ongeveer 3.000 kilometer Motor Music Trail brengt u in de Staten Tennesee, Missouri, Kentucky, Georgia, Missisipi en Alabama. Tijdens de Motortrip is het genieten van Blues, Jazz, Whisky and Rock and Roll. Uiteraard wordt er overdag ook behoorlijk motor gereden. De trip gaat langs de Great Smokey Mountains, de Appalachian Mountains en rond Memphis door het land Between the Lakes. Tijdens deze Music Trail onderga je de sfeer van o.a. B.B.King, Jerry Lee Lewis en Johnny Cash. Natuurlijk is het ook de streek van de vele Whisky’s,hier wordt de Jack Daniels Whisky gedistilleerd. In verhouding tot onze andere included tours aan de westkant van Amerika is het een stuk groener. Het klimaat is hier een stuk vochtiger. De mooiste periode om te rijden is aan het eind van het zomerseizoen. De neerslag is dan beperkt en je geniet van een groot aantal zonuren. De reis gaat van start in Atlanta. Atlanta is een echte zakenstad in het Oosten van de USA. Hier is de beroemde Martin Luther King geboren. Maar er is nog veel meer, het is bijvoorbeeld ook de stad waar de Coca Cola ontdekt is in 1886. Hierna gaan we richting Memphis, de geboorteplaats van de Blues, een stad vol leven en energie.We kunnen bijvoorbeeld een bezoek brengen aan de bruisende bars in Beale Street! Of nemen we een kijkje in Graceland waar het landgoed van Elvis Presley zich bevindt. Wie zijn vaardigheden in linedancing wil oefenen, zit goed in Nashville, de bakermat van de countrymuziek! Nashville is nog steeds de hoofdstad van de country & western muziek in Amerika. Downtown Nashville swingt ’s avonds, je vindt er leuke barretjes met overal bandjes. Vele bezienswaardigheden in deze stad zijn ook hieraan gewijd, zoals de Country Music Hall of Fame en de Grande Ole Opry. We eindigen de reis met een bezoek aan de Great Smoky Mountains National Park. Deze naam heeft het park te danken aan de vrijwel altijd aanwezige blauwe nevel boven het park. Het overgrote deel van dit park bestaat nog steeds uit ongerepte natuur. Bezoek aan: *Grace land; *Baele street; *Corvette Museum; *Kentucky Music hall of Fame; *Delta Blues Museum (Led Zepplin); *Bourbon Wiskey Breweries; *Volgen Historic Natzech Buffalo Trail (Meridian); *National Military Park in Vicksburg; *St Louis als de Gateway to the West met Historic Route 66 *Memphis in Arkansas *Nashville en vele andere Music places.