Dag-6 (iets later) - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu Dag-6 (iets later) - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

Dag-6 (iets later)

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Ben

09 Oktober 2010 | Verenigde Staten, New Orleans

Wij zijn wakker of iets wat daar op lijkt. Gisteren dus The Big Easy, na het ontbijt verzamelen om met zijn allen met de taxi naar French Quarters te gaan. Daar heeft Marius eerst een City tour geregeld die zo’n twee uur duurde. De tour voerde door alle delen van de stad, de rijke gedeelten de oudere gedeelten en ook de armere gedeelten. Geschiedenis kwam ook ruimschoots aan bod, want die gaat hier zeker verder als twee honderd jaar. Ook kwam de ravage van Katrina aan bod. De schade zijn ze nog steeds aan het herstellen. Een uiterst leerzame en onderhoudende trip. Maar na twee uur werden we toch weer afgezet in het French Quarter. Daar werd besloten dat iedereen op zichzelf of in een groep verder ging. Maar de afspraak werd wel gemaakt dat we de volgende ochtend op de motor zouden vertrekken. Eerst eens rustig rondwandelen om wat indrukken op te doen en een aardige gelegenheid te vinden om te eten. Dat valt niet mee een restaurant te vinden, het zijn er nog al niet wat. Maar met gevulde maag konden we de gehele wijk te voet wat makkelijker verkennen. Conclusie Bourbon Street was toch wel de plek waar het gebeurde en zo aan het eind van de vrijdagmiddag begon het al aardig te bruisen. De eerste optredens in de kroegen en op straat waren al begonnen en dat werd snel meer. Tijd om het avondeten naar binnen te werken om vervolgens het nachtleven in te duiken voor meer muziek. Er zijn aardig wat muziekstromingen te horen en van te genieten. Blues, Zydeco, Jazz en Rock, het is allemaal te horen. Niet alleen de muziek was boeiend maar ook de Amerikanen, man en vrouw, die er lopen. Ik geloof niet dat de dominee van de Baptist Church uit Alabama het gedrag van de aanwezige parochianen zou hebben goedgekeurd. We kwamen tot de conclusie dat we de tweede plek in USA hadden gevonden, de eerste Las Vegas, waar de gemiddelde Amerikaan van God los is. Maar hier doen ze het toch een stuk beter dan in Vegas. Het geld spenderen ze hier niet aan gokken maar aan drank. De drank mag, als het maar in een plastic beker zit, op straat gedronken worden en de sherriff staat er bij en kijkt er dorstig na. Zou het daarom zijn, dat ik mij hier dan ook volledig thuis voelde. Kortom een lange dag in een boeiende stad en morgen of vandaag, het is maar met hoeveel belangstelling al dit cultuur snuiven gedaan wordt. Persoonlijk vindt ik de afspraak, dat we om acht uur zouden gaan motorrijden jammer. Want eerlijk gezegd, ik zou hier met veel plezier en in opperste gelukzaligheid volledig naar de kloten kunnen gaan. Wat een stad.

• 09 Oktober 2010 - 12:56

Saskya:

Super!!!!!!!!!!!!!

• 09 Oktober 2010 - 15:51

Roos:

Weer een heerlijk verslag...snap wel dat dit wat later werd...hihi...als jullie het maar naar jullie zin hebben gehad...weer veel plezier vandaag...groetjesxxxxx

en de groetjes van Rosannexxx

• 09 Oktober 2010 - 16:56

Johanna:

Het lezen van het verslag maakt me wel erg nieuwsgierig naar amerika, het klinkt allemaal erg gezellig en de foto's zien er mooi uit

Groetjes
    Uit traaie
    Hanna lotte floor
    Johanna

Ps doe met z'n allen voorzichtig

• 13 Oktober 2010 - 19:36

Shirley:

hahah je zou mij maar meehebben met die tour van 2 uur.. kotszakken gereed dan! haha , maar als je me naast die zilvere man had gezet zou ik alles vergeten haha grapje ;):P
    xxxx

Verslag uit: Verenigde Staten, New Orleans

The Music Trail

Jawel hoor daar gaan ze weer!!! The Dutch Wild Hogs gaan samen met hun vrienden van Route 66 Motorreizen de Music Trail doen. Een trip op Harley Davidsons gedurende 15 dagen. De steden die we aandoen zijn: Atlanta,Birmingham,Memphis, Nashville, 15 dagen met de motor door bijna al de acht Music States van Amerika. De ongeveer 3.000 kilometer Motor Music Trail brengt u in de Staten Tennesee, Missouri, Kentucky, Georgia, Missisipi en Alabama. Tijdens de Motortrip is het genieten van Blues, Jazz, Whisky and Rock and Roll. Uiteraard wordt er overdag ook behoorlijk motor gereden. De trip gaat langs de Great Smokey Mountains, de Appalachian Mountains en rond Memphis door het land Between the Lakes. Tijdens deze Music Trail onderga je de sfeer van o.a. B.B.King, Jerry Lee Lewis en Johnny Cash. Natuurlijk is het ook de streek van de vele Whisky’s,hier wordt de Jack Daniels Whisky gedistilleerd. In verhouding tot onze andere included tours aan de westkant van Amerika is het een stuk groener. Het klimaat is hier een stuk vochtiger. De mooiste periode om te rijden is aan het eind van het zomerseizoen. De neerslag is dan beperkt en je geniet van een groot aantal zonuren. De reis gaat van start in Atlanta. Atlanta is een echte zakenstad in het Oosten van de USA. Hier is de beroemde Martin Luther King geboren. Maar er is nog veel meer, het is bijvoorbeeld ook de stad waar de Coca Cola ontdekt is in 1886. Hierna gaan we richting Memphis, de geboorteplaats van de Blues, een stad vol leven en energie.We kunnen bijvoorbeeld een bezoek brengen aan de bruisende bars in Beale Street! Of nemen we een kijkje in Graceland waar het landgoed van Elvis Presley zich bevindt. Wie zijn vaardigheden in linedancing wil oefenen, zit goed in Nashville, de bakermat van de countrymuziek! Nashville is nog steeds de hoofdstad van de country & western muziek in Amerika. Downtown Nashville swingt ’s avonds, je vindt er leuke barretjes met overal bandjes. Vele bezienswaardigheden in deze stad zijn ook hieraan gewijd, zoals de Country Music Hall of Fame en de Grande Ole Opry. We eindigen de reis met een bezoek aan de Great Smoky Mountains National Park. Deze naam heeft het park te danken aan de vrijwel altijd aanwezige blauwe nevel boven het park. Het overgrote deel van dit park bestaat nog steeds uit ongerepte natuur. Bezoek aan: *Grace land; *Baele street; *Corvette Museum; *Kentucky Music hall of Fame; *Delta Blues Museum (Led Zepplin); *Bourbon Wiskey Breweries; *Volgen Historic Natzech Buffalo Trail (Meridian); *National Military Park in Vicksburg; *St Louis als de Gateway to the West met Historic Route 66 *Memphis in Arkansas *Nashville en vele andere Music places.