Dag-4 een dag van vallen en opstaan - Reisverslag uit Evergreen, Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu Dag-4 een dag van vallen en opstaan - Reisverslag uit Evergreen, Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

Dag-4 een dag van vallen en opstaan

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

06 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Evergreen

De dag begon vroeg voor de meeste van ons. Maar ondanks de kennismaking met het fenomeen WH40 was de stemming er niet minder om. We hadden af gesproken om rond 08:00 uur te gaan rijden aangezien het motel geen ontbijt serveerde. Ikzelf had het wel gezien in het Motel aangezien ik de douchecabine deelde met een inwonende kakkerlak. Gezien het formaat woonde hij er waarschijnlijk niet alleen vrees ik. Marius stelde voor om de Brunch onroute te gebruiken. Eerst nog even de reacties bekijken op de website.
Want zoals jullie thuis het leuk vinden om te lezen vinden wij het leuk om de reacties te lezen, dus kom op !!! familie kinderen en kleinkinderen van de andere mannen en vrouw laat jullie horen. De eerste stop was bij het plaatselijke tankstation alwaar wij nog getuige waren van een All American Police Hands up!!! Een locale bewoner wilde zijn bandjes oppompen van zijn gepimte Cadillac de Ville en dat ging de heren toch te ver denk ik.
Na wat duw en trek werk werd het heerschap op de achterbank geparkeerd voor een pittige ondervraging. Ondertussen had Marius de motoren afgetankt en konden wij beginnen aan de rit naar Evergreen vandaag. Eindelijk de stad uit gelukkig. Onze rit voerde ons door de bossen en binnendoor weggetjes. Een heel verschil met de dagen ervoor. Katoen velden en prachtige landhuizen aan weerzijde van de weg. Rond half elf hoorde ik een bekend geluid. Mijn maag welke inmiddels aangepast is aan de USA tijden en voedsel calorie inname knorde. Marius wat denk je ervan??? Me lintworm moet gevoederd worden Gelukkig binnen de 8 miles was er een restaurant waar een real american home cooked meal besteld kon worden. Eeehh?? En voor de liefhebbers was er op loopafstand een Subway restaurant. Aaah dat was gisteren ook goed bevallen dus op naar de subway. Onze groep splitste zich in tweeën. En de heren Dutch Wild Hogs lieten zich van de goede kant zien om een culinair verantwoord broodje te nuttigen. Na deze maaltijd zaten wij voor het restaurant in het zonnetje waarvan de foto getuigd. Ikzelf kreeg zelfs een kleine behoefte voor een ochtenddutje. De uurtjes site plak knip en uploaden gaan tellen.( Vandaag maar verstandiger dus 19:00 uur nu). Van hieruit vervolgde wij onze weg naar Evergreen. Onderweg besloot Marius om even te tanken en wat te drinken. Hij besloot te keren via een stuk onverhard erf met grasstrook. Aangezien de meeste van ons toch wel de gehuurde Harley Davidson aan de zware kant vinden was dit bij nader inzien geen goed plan. Hans gleed tijdens het remmen en draaien onderuit. Alom paniek natuurlijk, echter buiten wat losse grassprietjes en wellicht en gedeukt ego was er geen schade van betekenis. Verderop was de reden van de 180 turn van Marius. Een oude benzine pomp uit lang vervlogen tijden. Leuk voor een foto!!! Maar nee hoor de slang werd uitgerold en Arjan moest het aantal omwentelingen tellen voor het vullen van een ieders motoren. Wilma zag de rit door het grint niet zitten en gaf ondergetekende de vrijbrief om haar motor naar de pomp te rijden. Zo gezegd zo gedaan en na deze” Gas” vulling parkeerde ik haar motor aan de wegkant zodat zij makkelijk kon wegrijden. Helaas goed bedoeld maar Marius besloot toch weer de andere kant op te gaan. Wilma keerde haar motor maar ook haar HD besloot in de ligstand te gaan op de middenstreep. Gelukkig voor haar snelde het manvolk toe om haar te helpen de motor weer op de bandjes te zetten. Hetgeen een aardige toer ik kan ik u vertellen. Ook voor haar geen schade alleen schande. Op naar het Motel voor de BBQ. Daar aangekomen bleek het een nieuwe vestiging van Days Inn te zijn met zeer ruime en luxe kamers.
Wilma- Marius en Marja gingen naar de plaatselijke Meatmarket en slijterij voor onze maagvulling voor de nacht. En wij zorgen weer voor de WH40 lubricant. Het valt niet mee om zulke hoeveelheden te distilleren voor mannen met schrale kelen. Maar we doen ons best. Blijft toch je kind heh?. Ik kan u vertellen de georganiseerde BBq was he-le-maal okay Hulde aan Marius en Marja super toppie gezellig en Good Food Bedankt!!!
En nu? Tijd om betijds te gaan snurken. Morgen gaan we naar New Orleans dus daar zullen we alle aandacht voor nodig hebben ;-D

• 07 Oktober 2010 - 04:18

De Plompies:

He Mannen,

Wat een verhalen,geweldig gewoon.Als je de verhalen leest is het net of je erbij bent.Zouden jullie geen foto's meer willen plaatsen van al dat lekkere eten,Esje en ik houden daar niet zo van.

Heeeeel veel plezier.

Groetjes de Plompies

• 07 Oktober 2010 - 04:43

Saskya:

Tjonge wat een verhaal, en ja sommige hoor ik al denken: wat moet je anders met een HD.
    Heel veel plezier in New Orleans en geniet van de muziek aldaar.

• 07 Oktober 2010 - 05:33

Sab,Joni,Chris:

Hallo Papa,
    Leuke foto's en wat een groot bed!! Veel rij plezier vandaag.
    Kusjes van ons.

• 07 Oktober 2010 - 05:36

Eeke:

Mooi verhaal. En zeker een lekker bed. Ziet er goed uit. Voor vandaag weer veilige kilometers en veel plezier.
    XXX van Poekkie

• 07 Oktober 2010 - 06:36

Roos:

Zo te lezen hebben jullie je weer heerlijk vermaakt...weer veel plezier en geniet lekker...groetjes xxxxxx

• 07 Oktober 2010 - 08:18

Ad En Regina:

Bolle kopjes, kleine oogjes (vooral van de auteur)
    maar kijken jullie wel uit met die uitglijers.
    Maar wederom bedankt voor het uitgebreide verslag.

• 07 Oktober 2010 - 09:17

Jacqueline:

Gepoetste kant boven wordt er toch altijd gezegd?!

• 07 Oktober 2010 - 10:35

Floor:

ik vind het mooie foto's en veel plezier nog en doe voorzichtig! groetjess aan papa ad van den boom

xxxxxxfloor

• 07 Oktober 2010 - 11:21

Francis Hetty :

Mooi reisverslag weer, jullie vermaken je wel daar in Amerika. Blijf genieten en denk aan de veiligheid, dan is straks de herinnering des te mooier!
    Groeten en fijne voortzetting.

• 07 Oktober 2010 - 15:59

x x x x
    hanna

• 07 Oktober 2010 - 17:52

Chris:

hoi ad hebben jullie al kennis gemaakt met de locale sheriff of high way patrol nee gooi dan het gas nog maar eens open morgen op weg naar new-orleans gr chris/elly

• 07 Oktober 2010 - 17:57

Saskya:

Hè Arie, vergeet je niet wat van die super muziek daar iets moois mee naar huis te nemen. Dan mag je als je thuis komt ook naar solomon burk met de dijk luisteren. Xx

• 07 Oktober 2010 - 18:01

Rosanne:

hoi Hans groetjes van Rosanne veel plezier doei
    xxxxxxx

hoi Ad groetjes van Rosanne veel plezier doei
    x

• 07 Oktober 2010 - 19:16

Mia:

Hoi Ad,(vd. Boom), Veel plezier in New Orleans, en de rest van de dagen, voorzichtig he, en gezond weer terug. Leuk om alles te lezen en de foto's te bekijken.
    Groetjes Mia en Alfons

• 07 Oktober 2010 - 20:04

Marlene:

hallo allemaal.
    alles goed daar?
    ben een beetje geschrokken hoor Hans,maar jullie hebben je niet bezeerd?
    nou kijkuit allemaal en veel pleizier

• 07 Oktober 2010 - 21:12

Diana :

Ziet er goed uit mannen! Strakke blauwe lucht met een zonnetje erbij. Goede temperatuur. Lekker touren met als afsluiting een bbq. Volgens mij tellen jullie de dagen af om weer naar huis te mogen gaan.
    Geniet van de blues route en maak er wat van met z'n allen.
    Hans, jij verder oké?
    Ik ga lekker slapen. Ik ben benieuwd naar wat jullie morgen te melden hebben.

• 07 Oktober 2010 - 21:14

Wilma:

Het is toch gelukt de foto's en verslagen te lezen.
    De schande van het vallen ben je weer snel vergeten. Zo te zien heb je het goed naar je zin.
    Ik ben jaloers als ik je zo op de motor zie.
    Veel plezier verder.
    Pa en Ma.

• 08 Oktober 2010 - 17:30

Mario Oosthoek:

he maaike, lekker eej die bbq. wij volgen alles zie je wel

• 08 Oktober 2010 - 19:50

Shirley:

leuk verhaal!

• 08 Oktober 2010 - 19:52

Shirley:

ojaaa een ding.. ik dacht den men niet mocht eten bij de computer haha!

• 09 Oktober 2010 - 09:03

Leen Van Veelen.:

ik zie in m`n geest onze Hans, licht uit het zadel,met het voorwiel los van de grond over de wegen van de states jagen. Het lijkt Boet van Dulmen wel. Hans ik wens jou en uiteraard je maten een goeie reis, veel plezier en....wees voorzichtig! LEEN.

Verslag uit: Verenigde Staten, Evergreen

The Music Trail

Jawel hoor daar gaan ze weer!!! The Dutch Wild Hogs gaan samen met hun vrienden van Route 66 Motorreizen de Music Trail doen. Een trip op Harley Davidsons gedurende 15 dagen. De steden die we aandoen zijn: Atlanta,Birmingham,Memphis, Nashville, 15 dagen met de motor door bijna al de acht Music States van Amerika. De ongeveer 3.000 kilometer Motor Music Trail brengt u in de Staten Tennesee, Missouri, Kentucky, Georgia, Missisipi en Alabama. Tijdens de Motortrip is het genieten van Blues, Jazz, Whisky and Rock and Roll. Uiteraard wordt er overdag ook behoorlijk motor gereden. De trip gaat langs de Great Smokey Mountains, de Appalachian Mountains en rond Memphis door het land Between the Lakes. Tijdens deze Music Trail onderga je de sfeer van o.a. B.B.King, Jerry Lee Lewis en Johnny Cash. Natuurlijk is het ook de streek van de vele Whisky’s,hier wordt de Jack Daniels Whisky gedistilleerd. In verhouding tot onze andere included tours aan de westkant van Amerika is het een stuk groener. Het klimaat is hier een stuk vochtiger. De mooiste periode om te rijden is aan het eind van het zomerseizoen. De neerslag is dan beperkt en je geniet van een groot aantal zonuren. De reis gaat van start in Atlanta. Atlanta is een echte zakenstad in het Oosten van de USA. Hier is de beroemde Martin Luther King geboren. Maar er is nog veel meer, het is bijvoorbeeld ook de stad waar de Coca Cola ontdekt is in 1886. Hierna gaan we richting Memphis, de geboorteplaats van de Blues, een stad vol leven en energie.We kunnen bijvoorbeeld een bezoek brengen aan de bruisende bars in Beale Street! Of nemen we een kijkje in Graceland waar het landgoed van Elvis Presley zich bevindt. Wie zijn vaardigheden in linedancing wil oefenen, zit goed in Nashville, de bakermat van de countrymuziek! Nashville is nog steeds de hoofdstad van de country & western muziek in Amerika. Downtown Nashville swingt ’s avonds, je vindt er leuke barretjes met overal bandjes. Vele bezienswaardigheden in deze stad zijn ook hieraan gewijd, zoals de Country Music Hall of Fame en de Grande Ole Opry. We eindigen de reis met een bezoek aan de Great Smoky Mountains National Park. Deze naam heeft het park te danken aan de vrijwel altijd aanwezige blauwe nevel boven het park. Het overgrote deel van dit park bestaat nog steeds uit ongerepte natuur. Bezoek aan: *Grace land; *Baele street; *Corvette Museum; *Kentucky Music hall of Fame; *Delta Blues Museum (Led Zepplin); *Bourbon Wiskey Breweries; *Volgen Historic Natzech Buffalo Trail (Meridian); *National Military Park in Vicksburg; *St Louis als de Gateway to the West met Historic Route 66 *Memphis in Arkansas *Nashville en vele andere Music places.