Rëunie Four Corners 2009 - Reisverslag uit Soesterberg, Nederland van Ben Baggem - WaarBenJij.nu Rëunie Four Corners 2009 - Reisverslag uit Soesterberg, Nederland van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

Rëunie Four Corners 2009

Door: Tekst Arjan/foto's Ben onze Turkse correspondent

Blijf op de hoogte en volg Ben

13 Juli 2009 | Nederland, Soesterberg

Zondag 12 juli, het is dan z

eindelijk zo ver. De reünie van de Four Corners bikers samen met de gidsen. We konden allemaal, behalve Jan (Luth) op deze datum. Jan is op vakantie in Frankrijk en genoot van het mooie weer daar. Dat is nu het “voordeel” van mobiele telefoons, je blijft van alles op de hoogte en je kunt iemand toezingen met zijn allen.

Het weer was niet zo als we gewend zijn geweest tijdens onze trip. De regen die we gemist hebben in de USA kwam hier op zijn Nederlands naar beneden. Dus de reünie van bikers leek qua vervoer meer op een bijeenkomst van de ANWB. Er stond geen motor voor de deur van Ton en Diana, dus uitsluitend nette “heren” en één dame op bezoek.

Jan-Willem (Luth) en Charles (v.d. Heijden) en hun beider eega’s waren al eerder aanwezig, zij hadden Ton en Diana ondersteund bij het organiseren, waarvoor bij deze nogmaals dank voor een bijzonder geslaagde reünie.
Vervolgens druppelde tussen twee en drie uur de overige bikers binnen, begeleid door enkele flinke regenbuien die met behulp van zeil en bezem geweerd werden, zodat we allemaal verschoond van externe nattigheid bleven.

Na de koffie met muffins ter verwelkoming en de ontvangst speech van Ton, waaruit bleek dat de BBQ en het bier hier ook zijn Amerikaans waren, Budweiser en Corona, kon het feest beginnen.

Als eerste hebben de door Jan Willem samengestelde fotocollage op dvd bekeken. Dat waren toch wel heel wat aardige momenten van herinnering, weemoed, humor, plezier, en ontbering welke werden opgewekt. Ook de dvd van de films die Ben gemaakt heeft tijdens de reis, raakte dezelfde snaar. Het aardige van dat alles, voor iedereen waren er dvd’s van de foto’s en films.

Ik persoonlijk heb mij voor genomen ze iedere avond thuis aan mijn gezin te tonen. Verplicht wel te verstaan, zodat zij er ook van kunnen genieten en dat mijn volgende vertrek dan maar niet al te lang op zich laat wachten, zodat het gezin dan drie weken wat anders kan gaan bekijken. Dit is geen chantage maar een klassiek geval van horizon verbreding van reiziger en achterblijvers.

De aankomst van iemand in slagers uitrusting deed vermoeden dat de BBQ niet al te lang op zich liet wachten. Ja hoor, Amerikaans, hotdog met brood en zuurkool, hamburgers, kippenpoten, spareribs American and Mexican style, salades en sauzen. Genoeg en smakelijk, er was dan ook geen Amerikaanse kok aan te pas gekomen.
Gelukkig was Ad net op tijd binnen voor de BBQ, hij had nog een familie fiets-zwemdag afgewerkt en bracht uiteindelijk ook droog weer mee. Dus de BBQ (hamburgers) kon in de buitenlucht zonder party tent plaats vinden.

Hierna was het uitbuiken geblazen met koffie en bonbons. Paul heeft met bonbons, zo bleek, een bijzondere band. Bonbons begrijp ik nu zijn in Best een kort leven beschoren.
Na de koffie nog wat gezellig napraten en drinken, maar toen was het toch voorbij en ging iedereen naar huis. Iedereen, ik durf het niet vragen, maar is dat een piano? Een laatste toegift van Paul, House of the Rising Sun.

Het was een muzikaal einde van een bijzondere dag.


  • 13 Juli 2009 - 21:32

    Charles:

    Hoi Arjen en Ben,
    Leuk dat jullie al weer zo snel onze rëunie op de site hebben staan , zouden er ook foto's bij moeten staan ?? Heb ze niet gevonden.Vond ook dat alles toppie was. Ook prachtig dat iedereen weer zo zijn eigen herinneringen bij het zien van de foto's en video naar boven haalde.Stel voor om bij een volgende rëunie er meteen een moterrit bij te houden , weekend Eifel mischien , anders de afsluitdijk ??
    Nogmaals bedankt voor alle moeite om de site in de lucht te houden.
    Groeten , Charles.

  • 14 Juli 2009 - 12:43

    Ad En Regina:

    Wat is het toch heerlijk de verslagen van jou Arjan alsmede van Ben te lezen.
    Mocht de crisis nog meer toenemen is ervoor jullie nog een mogelijkheid om auteur te worden. Maar bedankt in ieder geval

  • 19 Juli 2009 - 17:22

    Ben:

    Hallo Motormannen,

    Daar zijn ze dan eindelijk hehe poepoeh!
    Ik begon me eigenlijk al schuldig te voelen dat de reunie foto's nog niet bij het bericht stonden. Ik zit nu op het terras in het Royal Wings hotel in Lara Turkije aan de koffie. We genieten hier met het hele gezin van de zon - zee en een overdaad aan eten. Ik wil ook graag mijn dank uitspreken namens mij en Hans voor de super gezellige zondag reunie! Toppie georganiseerd Ton en zijn vrouw. Ik sluit mij dan ook aan bij het voorstel om snel hier een vervolg aan te geven d.m.v. een toerrit met aansluitend een gezellig samenzijn. Ik weet dat er meer foto's zijn gemaakt van de reunie als diegene zich bij mij meld via de mail dan krijgt hij de inlogcode om ze te uploaden naar de site dutchwildhogs. Nou motormannen ik ga verder met vakantie vieren met me gezin en me maatje Hans en ga jullie snel zien en spreken. Groeten Ben en Hans

  • 19 Augustus 2009 - 18:32

    Hans:

    Heeij biker's
    Hansie hier; tijdje niets gehoord van jullie vindt het erg stil worden op de site . wij zijn nu onder de andere link op deze site van (mijn huidige reis)bezig.
    Groetjes van The Dutch Wild Hog's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
Ben

Het leven gaat toch al richting de 50! dus kwamen deze heren op het geweldige idee om een motortocht door de USA te gaan maken. Vandaar dan ook The Dutch Wild Hog's. We houden u uiteraard op de hoogte van onze avonturen. Met foto's en filmpjes.

Actief sinds 18 Maart 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 203835

Voorgaande reizen:

21 Juni 2016 - 16 Juli 2016

The Canadian Rockies

15 Juni 2012 - 30 Juni 2012

The California Highlights

29 September 2011 - 30 September 2011

Und noch einmahl!!!

09 Juli 2011 - 10 Juli 2011

Wir fahren loossss!!!

01 Januari 2010 - 31 December 2010

Toertochtjes door Nederland 2010

03 Oktober 2010 - 17 Oktober 2010

The Music Trail

01 Januari 2009 - 31 December 2009

Toertochtjes door Nederland 2009

15 Augustus 2009 - 16 Augustus 2009

The Dutch Wild Hogs go to the Bels

26 April 2009 - 10 Mei 2009

The Four Corners

Landen bezocht: