Goodmorning België !!! - Reisverslag uit Vielsalm, België van Ben Baggem - WaarBenJij.nu Goodmorning België !!! - Reisverslag uit Vielsalm, België van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

Goodmorning België !!!

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

16 Augustus 2009 | België, Vielsalm

He wat? Waar ben ik? Goedemorgen België!!! Plopper de Plop oordopjes uit. Eerst maar even onder de douche kijken of ik wakker kon worden. Best nog wel goed geslapen ondanks die bomenzagers boven en naast me. Bij de douche aangekomen kwam ik Ad al tegen Goedemorgen Ad. De douche deed zijn werk en ik kwam langzaam weer bij me positieven.
Ontbijt om 08:30 nou ik heb wel trek. Buiten aangekomen stond Arjan en Ad al te genieten van het uitzicht over het grasveld nat van de dauw in de morgenstond.
De hond had er al goed zin in en kwam meteen met zijn touw aandragen. Wat een energie heeft dat beest! Maar orders van Hettie: Niet met de hond spelen! Dat doen we dan maar hetzij hij met de meest zielige ogen je aankeek zo van aaaaacch please gooi hem weg!
De ontbijtzaal zat nog dicht. Maar de heerlijke geur van vers gebakken croissants hing in de lucht. Klokslag 8:30 gingen de deuren open en we konden aanschuiven.
Hettie had de tafels al gedekt met al wat lekker is. Super gewoon! Jus d’orange / koffie – eitje en een warm croissantje en alle mogelijke soorten beleg. Alleen waar moet dat beleg op? Na enige tijd verontschuldigde Hettie zich “stom” was ze de brood mandjes vergeten. Toen deze door haar op tafel gezet werden begon iedereen aan de tweede ronde.Brood met kaas/worst/hagelslag/jam/speculoos en nog veel meer lekkers. Na een bak koffie begon voor mij de dag dan ook eindelijk. Na het ontbijt begon iedereen zich gereed te maken voor de zondagsrit door de Ardennen. Het beloofde een mooie dag te worden dus we hadden er zin in. Gisteren hadden Ad en Arjan een diepgaand overleg gevoerd over de toerrit van vandaag. Het zou door België / Luxemburg en Duitsland gaan alwaar we dan via binnendoor weggetjes terug naar Nederland zouden gaan. Complimenten heren jullie hebben jezelf en ook ons getrakteerd op een superrit door de Ardennen. Alleen mogen jullie wel wat meer pitstops inlassen want mijn zadel werd toch wel wat hard na 4 uur zitten op de Gt750. Eenmaal in Nederland aangekomen konden we het toch weer niet laten om de late lunch (15:30) te gebruiken bij de Burger King. Daarna snel op weg naar huis (via de snelweg).
Het was een geslaagd weekend. Op naar Winterberg, want dat hebben we nog te goed van Route66 reizen.

• 30 Augustus 2009 - 15:16

Eeke:

Ja ja heren jullie krijgen de smaak te pakken.