Dagje park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu Dagje park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

Dagje park

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Ben

04 Mei 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanochtend zijn we vertrokken uit Page. Het zou een rit worden met hogere temperaturen dan we tot nu gewoon waren. Maar dat was zeker niet in de ochtend, kortom er is wat kou geleden in het begin. Jaqueline reed vandaag voorop en Justin in de bus er achter aan.
Wat is het toch met vrouwen en meters, of begrijp ik als auteur het niet zo. Laten we zeggen, dat Jaqueline er zo'n zin in had, dat we vertrokken zonder te tanken en dat is met die HD's en de onderlinge afstanden van de benzine stations alhier best een hachelijke ondernemeing. Met zijn allen toch nog Kenab gehaald om daar te tanken, waarbij sommige precies de tankinhoud wisten te tanken. Dit was tevens een mooi moment voor iedereen om zijn kleding aan te passen. Cruyffiaans moment dus, "ieder nadeel hep zijn voordeel".
Vandaar door naar Zion National Park. Het park bestaat uit een dal (canyon) omgeven met zeer hoge zandsteen formaties. Een gedeelte van het park is met eigen vervoer (motor) te rijden. Het is voor Amerikaanse begrippen een zeer bochtige bergweg.
De natuur is overweldigend en eigenlijk niet te beschrijven en zeker één van de hoogtepunten van onze trip. Weer hetzelfde cliché is van toepassing. Foto's en film zijn aardig voor een indruk, maar je moet het echt zelf gezien hebben.
Nadeel van deze bergweg is, dat er zich een behoorlijk lange tunnel in bevindt. Het begrip tunnellen (gas open draaien in de tunnnel) was zeker bij de reisgenoten niet onbekend.
Dus een ieder heeft eens of meerdere keren zijn bakje herrie mogen maken. Conclusie de lichste Harley maakt de meeste herrie, maar dat wisten we al.
In het park zelf mag niet zelf gereden worden, maar wordt er met shuttle busjes gereden. Dit hebben we dan met zijn allen dan ook gedaan en zo hebben we ons daar nog een drietal uren vergaapt aan de natuur en een hapje gegeten.
Vanuit het park zijn we door gereden naar een tradingdpost. Hier was van alles te koop, vervaardigd door de Zuni Indianen. Van sieraden tot opgezette knerten, ja ze bestaan,ook hier.
Vandaar was het nog een korte rit naar St. George alwaar wij bij het motel ons eerst tegoed gedaan hebben aan een biertje, in zover Wim dat toelaat, want de temperatuur was al tot een dorstig punt opgelopen.

• 04 Mei 2009 - 03:17

Saskya:

de foto's en film heb ik nog niet kunnen kijken, maar die zullen er later wel op staan denk ik, dat was van de week ook al een keer zo. ach ja het is ook nog vroeg de vogels beginnen nu net te fluiten. En over die meters met vrouwen, het paste toch precies. Er heeft niemand moeten duwen. En jullie wilde het toch spannend.

• 04 Mei 2009 - 05:39

Arjan:

Mevrouw Saskya, mijn vrouw, mogen wij bikers ook eens gewoon aan de drank. Genoeg spanning gehad vandaag, stel je voor duwen.

• 04 Mei 2009 - 05:55

Eekesabrinajonichris:

Morgen/goedennacht,
    Foto's zijn weer prachtig, filmpje heb ik nog niet gezien. Vandaag de grote stad. Vergok niet je vrouw en kinderen. Beter de motor. Veel plezier vandaag en let op jullie zelf en spullen.
    Groetje en kusjes van ons allen.

• 04 Mei 2009 - 07:25

Ruud En Diana:

Jongens, met deze foto's en video's proef je de sfeer die er heerst. Gezellie! Ga zo door!
    Groetjes aan Fatima.

Groetjes,
    Ruud, Diana en de kids

• 04 Mei 2009 - 07:30

Tonny Hogervorst:

Ik heb net de foto's en de video's bekeken. Ik wou dat ik erbij kon zijn. Geweldig!
    De volgende keer als jullie weer gaan en een ander gedeelte van de route 66 gaan rijden ga ik wel mee als Mien Dobbelsteen in de gele bus om koffie te zetten.
    Groetjes aan allemaal.

Groetjes,
    Ma

• 04 Mei 2009 - 07:40

Eeke:

Net even de filmpjes bekeken. Echt heel leuk. En natuurlijk de opmerkingen van Fatima. Ja Hans je hebt je handen er vol aan zo te zien. Maar ja je kent hem.

• 04 Mei 2009 - 07:59

De Van Rijsseltjes:

hallo motormuizen!
    Wat een mooie foto's en filmpies...prachtige natuur en stralend weer!! Stuur maar een beetje warmte deze kant op, gister was het koud en nat, bah. Jasper herkent jullie goed op de foto's en geniet met jullie mee en Fleur zit ook de hele dag op de motor:rrrrr...
    veel liefs Tilly, Annemiek, Jasper en Fleur xxx

• 04 Mei 2009 - 12:59

Tiny:

Ik zit met Kostja en de kids in de lobby naar de site te kijken. Volgens mij ben je aan het eten (de auto staat op een grote parkeerplaats). Vandaag leuke dag, met de vijf kleinkinderen naar het strand geweest. Veel plezier en geniet ervan. Kostja kan niet wachten om zijn vliegen te zien. Liefs Tijmen, Eline, Pepijn, Marieke, Tiny en Kostja.

• 04 Mei 2009 - 16:02

Saskya:

zo nu zijn de filmpjes en foto's er wel. Wat zijn ze weer leuk.
    Uhm Fatima, waarom is Arjan zijn (Wildhogs)T-shirt nog niet gewassen Jij slegtvrouw.
    Heren fijne dag vandaag

• 04 Mei 2009 - 16:31

Franny:

Hallo Jan,

Ben je al gewend aan het vroege opstaan? Dat houden we er in. . .
    Koop nog een paar Uggs voor je allerliefste dochter, maat 40. Alvast bedankt.

Ik vermaak me prima, eenzaam maar niet alleen.
    Een dikke zoen en een poot van Russell.

Groeten van Franny.

• 04 Mei 2009 - 19:02

Shirley:

haha die foto van voren de eerste! die's grappig! verder veel plezier nog!

• 04 Mei 2009 - 20:04

Judith Van Grinsven:

Hallo heren,

even een berichtje voor Ad!
    Ik hoorde van Maria op het werk dat je met de motor in de USA bent.
    Voor ons veel herkenbare foto's van onze vankantie naar de States.
    Nog heel veel plezier en voor Las Vegas....niet te veel gokken$$$!!!

Groetjes Judith en Michel van Grinsven

• 05 Mei 2009 - 04:42