Een vurige nacht. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu Een vurige nacht. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

Een vurige nacht.

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Ben

02 Mei 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na de uitermate gezellige BBQ, was iedereen toe aan een welverdiende nachtrust. Zeker ook omdat we die dag weer in een overweldigende natuur hadden rondgereden.
Rond 00:30 uur zag Ben vanuit zijn raam vonken voorbij komen. Kijk zo zie je maar dat zo'n internet-site van levensbelang is.
Ben en Hans zijn naar buiten gegaan en zagen dat de aangrenzende bosjes en bomen in lichterlaaie stonden op nog geen 15 meter van het gedeelte (houtbouw) waar ge gehele groep sliep. Zij hebben onmiddelijk iedereen het bed uit geschreeuwd.
Wat dan volgt is denk ik te beschrijven als gecontroleerde paniek.
Spullen bij elkaar rapen en alles in bus gooien. Motoren starten en wegwezen. Dit alles in een fikse vonkenregen.
Uiteindelijk hebben eerst in en om het lokale postkantoor gelegen en gezeten en uiteindelijk hebben we de rest van de nacht in een loods doorgebracht van een "outing" gebeuren. Hier waren matrassen en slaapzakken klaar gelegd voor de gasten van het motel.
Vanochtend hebben we de achter gelaten spullen kunnen ophalen. Het motel heeft lichte brandschade aan de buitenzijde. Door de vonkenregen is er schade aan sommige motoren ontstaan en dit is door sheriff opgenomen i.v.m. verzekeringen.

De brand is ontstaan door drie campeerders/zwervers met drank op en een iets te groot kampvuurtje. De heren logeren nu bij de sheriff.

Volgens enkelen is het redden van de HD's misschien wel het stomste geweest. Maar we gaan vandaag met de apparaten weer vol goede moed op reis. Wel vermoeid maar eind goed al goed.

• 02 Mei 2009 - 16:11

Wilfert Verweij:

leuk dat jullie in de states zijn. Ik woon in sarasota florida, dus volgende keer komen jullie gezellig deze kant op?

• 02 Mei 2009 - 16:55

Saskya:

O, Wat een verhaal gelukkig zijn jullie allen ongedeerd.
    begint nu toch echt vormen aan te nemen van de film the Wild Hogs hi hi.
    Gek gezicht hoor al die blauwe rupsjes.
    Jongens fijne dag weer vandaag met de gepoetse kant boven.

• 02 Mei 2009 - 17:50

Ruud En Diana:

Jeetje zeg, heftig!
    Op zo'n moment is er even paniek in de tent.
    Volgens mij is Ben een lichte slaper, zo een die alles hoort. Gelukkig maar, je moet er niet aan denken hoe dit had kunnen aflopen. Gelukkig zijn jullie allen ongedeerd.
    Het avontuur blijft spannend. Het lijkt wel een soap! Hopelijk komen jullie niet al te veel gekke dingen meer tegen de laatste week en is het van nu af aan alleen nog maar genieten.
    Waarschijnlijk zijn jullie helemaal gebroken na zo'n nacht op de grond te hebben doorgebracht 'don't worry be happy' en voor morgen toch een fijne rit toegewenst.
    Het was hier net ook even lichte paniek. Quinty stond onder de douche en had zich met Ruud zijn scheermes geschoren. Een aantal sneetjes in haar gezicht. Bloed wel hevig onder het water. Het leek wel een fragment uit Psycho. Die muts!

Groetjes,
    Ruud, Diana en de kids

• 02 Mei 2009 - 19:08

Ingrid Smetsers:

Nou jullie hebben weer van alles mee gemaakt zeg,Paulus hier een groet vanaf het schuilevinkje.Morgen veel plezier in Las Vegas en voor de rest van de week, iedereen nog veel veilige kilometers Pieter Ingrid Joey en Mandy Smetsers doeiiiiiiiiiii.

• 02 Mei 2009 - 19:09

Eeke:

Gelukkig is het allemaal goed verlopen. Je mag best weten dat ik erg schrok toen je me vanmorgen zo vroeg belde. Ik hoop dat jullie vannacht een lekker bedje hebben en goed kunnen slapen.
    Dikke kus van ons allen

• 02 Mei 2009 - 20:51

Marjo:

Wat een spannende dingen maken jullie mee.Groeten uit Best voor Wim Ralf Ard en speciaal Paul van zijn 15 vrouwen.

• 02 Mei 2009 - 21:27

Harrie:

Hallo jongens,zit dat allemaal in het programma???Dan hebben wij nog wat tegoed!!Was het zonder dat fikkie niet warm genoeg?Goede reis verder en de groeten speciaal voor de van Rijssels van Harrie Lau en Maya

• 02 Mei 2009 - 21:49

De Van Rijsseltjes:

Ha die motormuizen!!!
    Wat een wilde avonturen beleven jullie en dat 'all inclusive'.
    We hopen dat dit de heetste nacht is geweest voor jullie. In Las Vegas meer geluk hè.
    Heel veel knuffels en dikke kussen van ons voor jullie allemaal xxx

• 02 Mei 2009 - 22:56

Saskya:

zo bij ons is het nu bijna 1 uur s'nachts en ik heb ook een vurige nacht achter de rug, heerlijk met een wijntje bij de buren met vuurschaal. Bij jullie is het 16:00 uur dus hebben de avond nog tegoed, hopelijk wordt deze rustiger als de vorige. hopelijk mogen jullie vanavond in een echt bed slapen.

• 03 Mei 2009 - 15:16

Diana:

Hoi allemaal,

Hoop dat jullie de schrik weer een beetje te boven zijn. Ik begreep dat het besef aan een vuurzee te zijn ontsnapt toch een behoorlijke impact heeft. Hopelijk verloopt de reis verder zonder incidenten. Dank voor de mooie foto's. Ze zijn erg duideijk, maar toch lijkt het alsof Ton een grijze schaduw op zijn gezicht heeft??? Een veilige tocht weer vandaag en ik kijk uit naar de berichten.

Hartelijke groet,

Diana

• 03 Mei 2009 - 22:56

Maria Van Der Sman:

Hoi allemaal, wel spannend wat jullie meemaken, Ad had je nog wat aan je BHV gehad?.En morgen op naar Las Vegas om daar een gokje te wagen. Veel plezier en succes. Groeten Maria.

• 04 Mei 2009 - 18:51

Shirley:

wat gevaarlijk zeg dat vuur! maar goed dat de twee supermannen de rest hebben wakker gemaakt! Xx shirley