Een acclimatiserings dagje - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu Een acclimatiserings dagje - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

Een acclimatiserings dagje

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

16 Juni 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

06:00 uur liep de wekker af maar door de jetlag voelt dit niet eens als erg vroeg aan. Tijd om even te douchen en aan te kleden. We hadden om 7:30 afgesproken om te verzamelen bij de poolbar. Er werd besloten om gezamenlijk te ontbijten bij Denny’s restaurant welke naast het hotel zit. Ik besloot het senior meal te proberen aangezien de menukaart aangaf dat het low fat en low calories was. Nou misschien voor een gemiddelde Amerikaan maar ik had toch me handen vol aan zo’n portie kan ik U vertellen. 09:00 was het tijd om de motoren te gaan verdelen, waarna we een kleine rit naar een automuseum zouden maken om vertrouwd met de motoren te geraken. Nu had ik wederom het gevoel met een lichte brommer van aanzienlijke leeftijd te rijden maar dit zal waarschijnlijk komen door het vertrouwd zijn met mijn thuis situatie. Na amper 10 minuten gereden te hebben waren wij bij het automuseum aangekomen. DICHT!!! Das lekker dan. Het bleek dat ome Bill 80 werd en het museum afgehuurd had voor zijn feestje. Aangezien er een complete kermis inclusief botsautobaan werd opgebouwd was al snel duidelijk om welke Bill het ging. Henk en Reinier waren bezig om hun motoren reeds weer van het slot af te halen. Dit lukte niet echt aangezien ze zich vergisten in van wie welke motor was. Justin!!! Maar Justin trapte er niet in en doorzag de witz meteen. In de tussentijd kon een van onze gidsen met zijn charmes de caissière ompraten om ons toch binnen te laten. Ja oom Bill was al op leeftijd en het kon maar zo gebeuren dat het hele feest niet doorging en dan hadden ze geen omzet die dag… Bedacht ik zo. Business is Business hier in the USA. Het museum was de moeite waard waarvan de foto’s getuige zijn. Na het museum was het weer tijd voor de volle 10 minuten terug naar het hotel. Jaah wij moesten ten slotte acclimatiseren nietwaar? 11:15 waren we terug bij het hotel om ons om te kleden en op te frissen van de motorrit. Henk was van mening dat zijn Harley niet goed liep maar na een uitgebreide proefrit van Justin bleek dit normaal Harley gedrag te zijn en moest hij gewoon veel gas geven en dan zou het best goed komen. Ikzelf was hierover nauwelijks verast gezien onze eerdere ervaringen met dit merk (zie Four Corners en Music Trail) ’s Middags zouden we met zijn allen naar Santa Monica Beach gaan. Met de BIG BLUE BUS die stopte vlak bij het hotel. Het bleek een lange busrit te zijn. Maar ter plaatse aangekomen was het zeker de moeite waard. Een prachtig strand met het z.g. Muscle Beach waar diverse acrobatische toeren werden uitgehaald. Ik keek me ogen uit. Ook zijn we nog even over de pier gelopen waar het een soort van kermis is met allerlei attracties. Daar waren diverse straatmuzikanten die hun klanken over de pier stuurden om een paar dollars te verdienen. Het was goed druk overal omdat het weer toch tegen verwachting goed bleek te zijn. Tegen 15:00 hadden we afgesproken om gezamenlijk te gaan eten. We besloten bij de Bubba Gump Compagny te gaan eten bekend van de film Forrest Gump van Tom Hanks. Dit is een visrestaurant met filialen door heel Amerika en de rest van de wereld inmiddels. Het was er goed druk aangezien we 30 minuten moesten wachten op een tafeltje. Ik kan U vertellen dat dit zeker de moeite waard was gezien de kwaliteit van het eten en de bediening. Ze hadden allerlei soorten bier van de tap en bij het afrekenen mocht je het speciale bierglas mee naar huis nemen. Alleen kwam Reinier erachter dat voor zo’n heerlijk helder biertje de somma van $ 11,00 moest neergeteld worden. En dat is dan weer duur. HAHAHA we hebben er met zijn allen best om moeten lachen. Nu nog even het busje naar huis wat een eeuwigheid duurde gezien er meer mensen naar het strand waren geweest en de bus dus vol zat. Maar we zijn weer in de hotelkamer en morgen gaat de reis dan echt beginnen.We gaan naar Indio 336km en het schijnt warm te worden erg warm

• 17 Juni 2012 - 05:45

Eeke:

Heren dat ziet er weer goed uit. Een acclimatiseringsdagje heb je wel nodig. Vooral met de temperaturen waar jullie morgen heen gaan, 43 graden. Goede reis morgen en rij voorzichtig.
    Groetjes en een dikke knuffel. Xxx

• 17 Juni 2012 - 06:33

Etienne:

leuk reisverslag Bennie-boy.......succes met de aankomende kilometers..........je zal het niet snel koud hebben.......Toedeloo

• 17 Juni 2012 - 11:23

Herman Ter Avest:

Hoi wild Hogs,

Jullie hebben de smaak inmiddels ook goed te pakken. Prachtig. Maar dat jullie steeds weer op een Harley stappen is mij zo langzamer hand wel een raadsel. Geniet ervan gaan wij ook weer doen in september. Wij gaan ook de Whiskey and Blues trail rijden. Te volgen via www.route66.waarbenjij.nl
    And remember, keep the rubber on the road. Groet'n uut Tukkerland.
    Herman ter Avest, Nijverdal.

• 17 Juni 2012 - 12:32

Eeke:

Hallo mannen, het zal jullie misschien niet echt interesseren, maar duimen jullie ook voor Nederland?
    Het zal hier een sidderend avondje worden. En lieve Ben ik weet dat je niet van voetballen houd, maar ik zal je missen lieve schat. (natuurlijk niet alleen vanavond)
    Goede reis en doe voorzichtig. Ik hou jullie op de hoogte?
    Knuffels xx

• 17 Juni 2012 - 17:50

De Plompies:

Hé Ben en Ad,

Leuk om die verhalen weer te lezen.
    Ik weet zeker dat jullie het weer super krijgen.
    Wij gaan weer alle verhalen met plezier lezen.

Jongens, heel veel plezier en doe voorzichtig.

Groetjes de Plompies uit Veenendaal

• 17 Juni 2012 - 19:03

Cocky:

oh wat zie ik veel vet, op straat en op het bord! dat wordt bij terugkomst andijvie, spinazi en bonen eten zonder jus!!!!
    sterkte met de hitte morgen en voor Ben nieuwe carriere misschien? reisverhalen schrijver, goed hoor, reizen we iedere dag toch en stukje mee en voor Ad xjes

• 18 Juni 2012 - 00:55

Ben En Ad:

Wat leuk dat jullie allemaal weer meeleven en meelezen met ons. Tja wat moet je anders doen nou die stelletje prutsers uit de EK gespeeld zijn Zo overbetaald die mannen. Back to basic. Wij zijn net thuis van een super mooie rit en maken nu avondtoilet voor het gezakelijk diner. Het ijs is gebroken en de groep is hecht. Net met zijn allen gezwommen. En jaah tatededaah Ik heb de was gedaan samen met Ad alleen toen ik het het buiten op hing viel de deur achter mij in het slot . Ohhoh en het bad liep nog. zegt die Ad nog wat loop je toch te rennen??? Ik was net op tijd.