Got Garlic? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu Got Garlic? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

Got Garlic?

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

26 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We hadden afgesproken om 18:30 om samen uit eten te gaan. Toen Ad en ik ons melden waren alleen Justin en John ter plaatse. Okay net als gisteren met zijn vieren gezellig!! We besloten om naar een restaurant net om de hoek te gaan genaamd “the stinking rose” Dit is een specialiteiten restaurant met allerlei gerechten bereid met als hoofd ingrediënt … Knoflook (Garlic) zie hier voor de website: www.thestinkingrose.com We liepen naar de overkant waar het restaurant gelegen is op Columbus avenue. Toen wij binnen kwamen viel meteen op hoe groot het restaurant wel niet is. Ongelofelijk!!!
De panden ernaast waren aangekocht en doorgebroken evenals de panden erachter. Wij werden in een lange gang geplaatst waar je met zijn vieren in een soort van nis kon plaatsnemen. Heel gezellig allemaal maar dan met 4 kerels. Justin had vandaag behoorlijk zon opgevangen in het bovenste deck van de bus en toonde zowaar een kleur op zijn gezicht. Ik moet toegeven dat ik het zelfde probleem had. De wind en volle zon deden zijn werk en leverde ook bij mij een tomaat hoofdje op. Gelukkig was John bereid om aan Justin zijn Nivea aftersun aan te bieden wat al gauw verlichting gaf, maar de kleur niet deed verminderen. Okay eerst maar eens de de kaart bestuderen waar allerlei gerechten op te vinden waren met… knoflook. Hmmm ziet er lekker uit allemaal, en kussen doen we toch niet vanavond. We begonnen heel eensgezinds samen met een pannetje met daarin knoflook bereid in olijfolie wat dan op stokbroodje genuttigd kon worden. Daarna had ik een sirlion biefstuk met knoflook welke ook heerlijk was. Op tafel stond nog wat knoflook sauce welke je eroverheen kon doen voor het geval het nog niet sterk genoeg voor je was. Daarna zei ik met een gekke bek tegen de ober "nou nog een lekker knoflook ijsje.." En jaah hoor daar zaten we met zijn vieren uit een grote coupe te eten. 't was net 101 dalmatiërs maar dan met een rode kop. Heerlijk allemaal. Ja ook het ijs want ik hoor jullie commentaar al. De rekening viel trouwens ook mee een $ 40,00 de man en dat voor een voorbehoedsmiddel zoals dit. Tegenover het restaurant zat het kroegje van John. Gelukkig dat scheelde weer een hele wandeling. Het café had in ergens 2012 zijn 150 jarig jubileum gehad welke wij helaas gemist hadden. Het was er in het begin niet erg druk en ik probeerde via de jukebox de sfeer er in te krijgen. Maar na enige tijd begon er een band te spelen welke eigenlijk best wel okay was. De muzikanten waren redelijk op leeftijd met uitzondering van de zangeres. We hebben daar enige tijd aan de bar gezeten zonder dat iemand ons maar dan een blik waardig gunde. Zelfs de barkeeper was nog al koeltjes en hoe zal ik het zeggen, op een afstand. We besloten dan maar om het niet te laat te maken vanavond en gingen terug naar het hotel. Morgen 07:00 ontbijt en dan weer op de motor. Met de mond open dan maar.

• 27 Juni 2012 - 08:06

Regina:

O, Oh, wat hebben we het slecht, 'k zie Ad z'n buik(je) met de
    dag volimineuzer worden.
    Maar fijn dat jullie het zo gezellig hebben, met recht 100jaar na deze,
    enfin vul de rest zelf maar in.
    groet Ad en Regina

• 27 Juni 2012 - 09:29

Johan:

Die kende ik nog niet "knoflook als voorbehoedsmiddel" ;-}

• 27 Juni 2012 - 09:38

Els:

Na Amerika op rantsoen, Ad ! De hoeveelheden eten in USA zijn niet meer normaal. Geniet ervan !

• 27 Juni 2012 - 10:50

Ruud En Trieneke:

Ja,joh, je kan tegenwoordig het zo gek niet bedenken wat er allemaal te koop is en wat er gedaan kan worden met knoflook, maar als kok wist ik dit allang hoor, en al die bereidingswijzes kunnen ze tegenwoprdig zo aanpassen dat je de knoflooklucht uit je adem wel meevalt. Maar lekker gegeten dus? Het ziet er wel gezellig uit hoor en jullie hebben wel een gezond kleurtje allemaal, geniet ervan!! Groetjes, ook aan de fam, de Laaf!! ;-)

• 27 Juni 2012 - 11:20

Henny :

geweldig je gaat er wel van stinken uitje ................

• 27 Juni 2012 - 11:56

Hennie Stekelenburg:

Ad ze hebben het maar over je buik {je} maar dat zo lekker bruin bent en vandaag geeen last van vleigen hebt hoor je niet

• 27 Juni 2012 - 13:18

Ben:

Weten jullie iemand die op korte termijn een hotelkamer kan behangen???

• 27 Juni 2012 - 19:32

Fam.Brouwer:

Hallo Henk,
    super leuk dat we jullie reis zo kunnen volgen.
    We genieten van de reisverslagen en de foto's!
    Nog heel veel plezier op de motor en we zijn benieuwd naar je verhalen!
    Groeten van ons
    Christine.

• 27 September 2012 - 21:28

Hans Van Der Marel 0626120733:

ben ik kan je tel. nr en je sdre nergens vinden ik wil je go steeds iete brengen en iets vragen
    laat wat va je lezen
    groeten hans van der marel vlaardingen