Overstekend Wild - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu Overstekend Wild - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Ben Baggem - WaarBenJij.nu

Overstekend Wild

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

02 Mei 2009 | Verenigde Staten, Bluff

Vanmorgen vroeg was ik al bijtijds wakker om jullie leuke reacties te zien. Ik vindt het leuk dat vanuit heel het land de reacties binnen stromen op onze site. We zullen vanaf nu ook wat meer foto's van jullie motormuizen op de site te zetten. Vanmorgen vertrokken wij om 08:00 uur naar Mesa Verde. Zonder Justin want die had belangrijke zaken te doen. Wat dan??? hoor ik jullie denken. Nou vanavond hebben we tezamen een BBQ bij het motel in Bluff. De route daar naar toe is wederom werkelijk schitterend. Vanuit de verte kon je de hoge berg al zien liggen. Het is een uitdaging om hier met de motor tegen aan te klimmen. Maar ervaren rijders zoals wij zien daar niet tegenop. Eenmaal boven aangekomen besloten wij om de tour te boeken naar de plek waar de indianen in de rotsen hebben gewoond. Aangezien we op 7000 ft zaten viel het niet mee om de steile trappen af te dalen. De lucht is zo ijl dat je al gauw naar adem hapt. Rustig aan dus!!! Maar de trappen waren zo smal en steil dat je dat vanzelf al deed. Beneden aangekomen hebben we van de Park Ranger wat uitleg gekregen over de mensen die hier rond het jaar 1270 leefden. Daarna gingen we de steile trappen weer naar boven. Hijgen als een paard. Bovenaan stond een bankje waar dan ook gretig van gebruik werd gemaakt. Vandaar vertrokken wij terug naar Cortez alwaar wij zouden tanken en lunchen. Het is dezelfde weg terug door de bergen en weer genieten van zowel uitzicht als mooie bochten. In Cortez hebben de vier Dutch Wild Hogs geluncht bij KFC (sorry Sas!!!) Maar Arjan heeft een doggiebag voor je meegenomen, dus als hij thuis komt is er nog wat voor jou bij. Half twee verzamelen bij de gasstation en vertrokken wij naar the Four Corners. Dit is het punt waar de 4 Staten bij elkaar komen. Namelijk Utah-Colorado-New Mexico en Arizona. jaja learning all the time. Het was behoorlijk heet geworden en we dronken een lemonade large voor de weggeefprijs van $ 2,50 En dat voor wat water met siroop is geen slechte deal. Gelukkig maakte de bediening een hoop goed. Voordat we helemaal gaar waren vertrokken we voor het laatste stuk naar Bluff in Utah. Tijdens de rit merkte ik een paard op wat schrok van al dat motor geweld. Het paard galoppeerde de weg over en Hans en ik besloten om de snelheid er maar uit te halen en het edele dier te sparen. Justin had vlees genoeg gehaald dus het zou dier onvriendelijk zijn om ook een paard op te offeren. Is veel te veel vlees en komt toch niet op. Bij het motel aangekomen bleek de WiFi verbinding niet tot stand te komen. Met wat hulp van de mooie receptioniste is het uiteindelijk toch gelukt. Justin was al bezig met de BBQ en had koelboxen vol met vlees en drank. Dus de koffers snel naar de kamer en we konden meteen aanvallen. Gezellig samenzijn met heerlijk eten wat wil een echte biker nog meer? Justin en Jacqueline bedankt. Nu een nachtje lekker slapen en morgen weer verder. Ik hoop dat de verwachte regen overwaait want rijden in de zon is fun.

• 02 Mei 2009 - 06:47

Ruud En Diana:

Mooie foto's!
    Apart die dorpen van de indianen in de bergen. Heb ik nog nooit gezien.
    Ongerepte natuur en loslopende paarden. Broodje aangereden horse bij de BBQ gegeten? Het is weer genieten geblazen, zowel voor jullie als voor ons.
    Zijn jullie al van die mooie versierde grote Amerikaanse vrachtwagens met grote koplampen en beschilderingen tegengekomen?
    Veel plezier bij jullie volgend avontuur en hopelijk blijft de regen voor jullie weg.
    Veel veilige kilometers!

Groetjes vanuit Nieuwegein
    Ruud, Diana en de kids

• 02 Mei 2009 - 06:50

Saskya:

Ja kan iedere dag wel het zelfde schrijven want wederom moet ik bekennen dat het prachtig is wat jullie me laten zien, uiteraard vraag ik jullie de veiligheid voorop te stellen. Gisteren kreeg ik het bericht dat Arjan bij de KFC zijn bordje leeg gegeten heeft nou dat hebben ze geweten bij de BK . Jongens heel veel plezier verder en veel foto's blijven maken.

• 02 Mei 2009 - 06:55

Ton & Jet:

Heren, Ik ben een klein bietje jalours. Ziet er goed uit die TRIP van jullie.

Wij wensen jullie dan ook een goed vervolg van de reis toe.

Veel plezier, je leeft maar één keer . NIETDAN :)

Ton. ( Wildstar1820cc )

• 02 Mei 2009 - 07:35

Marcel:

He Bagman het ziet er allemaal wel erg gaaf uit daar in de USA.
    Mooie foto's man.
    Beetje jaloers word je er wel van hoor.
    Goeie reis verder met z'n allen en drive safe.

Groeten uit Maarssen.
    Marcel

• 02 Mei 2009 - 08:52

Desire:

Prachtig wat een natuur zeg.
    Jullie maken wat mee tijdens deze fantastische reis,van overstekend wild tot uitslaande branden. Als dat niet wild genoeg is weet ik het niet. Geniet van de ervaring, maar doe voorzichtig.

• 02 Mei 2009 - 09:32

Jolanda:

Hoi vier van Best
    Wat is het toch leuk om 's morgens de avonturen te lezen,de mooie foto's te bekijken en niet te vergeten de video 's om ons een indruk te geven van Amerika. Ook vinden we het erg leuk dat er nu wat meer foto's van de andere motormuizen worden getoond, TOPPIE.
    Het is te hopen dat het droog blijf en dat jullie weer zo'n geweldige rit voor de boeg hebben.
    Hier wordt elke dag wel aan mij gevraagt hoe jullie het maken, leuk hé. Nou nog veel veilige kilometers, en geniet er nog maar van.
    Groetjes en kusjes van Bart, Cynthia en Jolanda

• 02 Mei 2009 - 09:49

Rutger:

He ouwetjes,

Het gaat allemaal prima geloof ik. De foto's zijn top en de filmpjes geven een goede impressie van de omgeving. Als ik die bochten zie beginnen mijn handen ook te jeuken.

Bizar verhaal trouwens van vannacht. Is die bbq uit de hand gelopen soms? Is het paard rennend vanaf de bbq bij de buurman naar binnen gelopen?
    Jan, je kan de tandenborstel van Jaap wel even lenen hoor. Dat mag vast. Gelukkig verder alles en iedereen gezond. Tot horens. . . .

Groet Rutger.

• 02 Mei 2009 - 13:48

Saskya:

Hebben wij wat gemist ik lees van die vreemde verhalen over uitslaande brand en uit de hand gelopen BBQ?
    Nou bij jullie begint de dag ook weer dus geniet met volle teugen ik zie het morgen wel weer wat het geworden is.

• 03 Mei 2009 - 10:33

Paula En Bep:

Als ik er ook niet bij ben dan gaat de boel in de fik, het valt weer mee dat Jan het niet gedaan heeft met zijn eeuwige sigaar op de lippen.Veel plezier nog met de hele Groep.
    Groetjes Paula en Bep

• 04 Mei 2009 - 18:48